بسته ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی کرونا چقدر برای دولت هزینه دارد؟

کدخبر: ۳۳۰۷۹۴
اقتصادنیوز: دولت بابت بسته جدیدی که برای حمایت از برخی اقشار در برابر آسیب‌های ناشی از کرونا در نظر گرفته است، هر ماه حدود ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند.
بسته ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی کرونا چقدر برای دولت هزینه دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در مجموعه بسته‌های حمایتی که برای جبران بخشی از آسیب‌های ناشی از کرونا در دستور کار دولت قرار گرفت، یک بسته نقدی به صورت بلاعوض قرار دارد که به یک تا ۱.۵ میلیون خانوار اختصاص داده شد. 

بر این اساس قرار شد در چهار ماه مبلغی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متناسب با اعضای خانوار به حساب آنها واریز شود؛ این مبلغ در خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان است.

اولین مرحله این بسته حمایتی در حالی در اسفند ماه پرداخت شد که اطلاعات دریافتی از سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد که حدود ۳۳۰ میلیارد تومان بابت آن هزینه شده است. 

در این حالت در چهار ماهی که باید این بسته حمایتی پرداخت شود در مجموع حدود ۱۳۲۰ میلیارد تومان بین خانوارهایی که گفته می‌شود هیچ منبع درآمدی ندارند، توزیع خواهد شد. 

البته این خانوارها از بین یارانه‌بگیران گزینش شده و در کنار بسته حمایتی کرونا، یارانه نقدی به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر و کمک معیشتی نیز دریافت می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید