نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد؛

ناتوانی طلافروشان در پرداخت مالیات

کدخبر: ۳۳۱۴۷۸
اقتصادنیوز: نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به زمان ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی تا آخر فرودین ماه و تعطیلی واحدهای کسب طلا و جواهر تا این زمان، خواستار تمهیدات لازم و بسته های حمایتی برای این صنف شد؛ چراکه باوجود تعطیلی اصناف و عدم کسب درآمد، آن ها قدرت پرداخت مالیات را ندارند.
ناتوانی طلافروشان در پرداخت مالیات
به گزارش اقتصادنیوز مسعود یزدانی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اینکه مشکلات اخیر را برای اصناف و صنف طلا و جواهر در ۴۰ سال اخیر بی سابقه خواند، اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط خاص متاثر از ویروس کرونا، شاهد تعطیلی ها و توقف فعالیت هستیم که باعث ضربه شدید به بدنه اصناف به ویژه صنف و صنعت طلا و جواهر شده است.

 نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به زمان ارائه اظهارنامه های مالیاتی تا پایان فروردین ماه 99، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی واحدهای کسبی طلا و جواهر اعم از بازار و واحدهای طلافروش و پاساژها که از ابتدای اسفند ماه سال 98، آغاز شده و بنابر تصمیات گرفته شده در جلسه روز گذشته (یکشنبه) ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، مبنی بر زمان آغاز فعالیت صنف ها در استان تهران، تا ۳۰ فروردین ماه ادامه دارد، عملا ارائه اظهارنامه مالیاتی تا این مدت، کاری مشکل و نشدنی است؛ لذا از سازمان امورمالیاتی و ستاد ملی کرونا درخواست داریم ضمن معافیت های مالیاتی، با ارائه بسته های حمایتی این صنف و همه اصناف را در این شرایط بحرانی، یاری کنند.

وی افزود:  وضعیت اصناف به ویژه صنف طلا و جواهر در شرایطی است که فعالیت و سرمایه ها در یک ماه و نیم اخیر با رکود شدیدی روبرو بوده است و در حقیقت شب عیدی کاملا تعطیل را سپری کرده اند؛ بنابراین هیچ خرید و فروشی انجام نداده و درآمدی در این مدت کسب نکرده است. علاوه براین با توجه به اینکه طلا ابزار کار اصلی اهالی این صنف است، چنانچه در صنف ما طلا وجود نداشته باشد، عملا کاری صورت نمی گیرد؛ بنابراین شرایط ایجاد شده در پی گسترش کرونا، اعضای صنف ما را با مشکلات و معضلات متعددی مواجه کرده است‌.

یزدانی مشکلات اصلی این صنف در شرایط کرونایی را مالیات و اظهارنامه های مالیاتی، عدم توان پرداخت اجاره های سنگین توسط واحدهای استیجاری، بیمه های کارگری، وجود طلای امانی دست همکاران صنفی و عدم تسویه حساب های پایان سال معرفی کرد و گفت: ضمن اینکه چک های بانکی دست فعالان این صنف با وجود باز بودن بانک ها که عملا تبدیل به پول تبدیل نمی شوند که ما را در پرداخت ها به دردسر خواهد انداخت. مشکل این چک ها در بازار جدی است که زنجیره وار به هم متصل است، اگر بانک مرکزی  طبق وعده ای که داده است، از برگشت چک ها جلوگیری کند، قطعا گام مهمی در آرامش بازار برداشته است.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بسیاری از همکاران ما کارگران روزمزد هستند و روزانه با فعالیتی که انجام می دهند به امرار معاش مشغولند و راه دیگری برای ارتزاق خود ندارند، اظهار کرد: بنابراین آن ها با تعطیلی بازار و متوقف شدن کسب و کارها با مشکلات جدی مواجه هستند؛ لذا امیدواریم بسته های حمایتی دولت مشمول حال این افراد هم بشود.

نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید براینکه هزینه ها در صنف طلا و جواهر بالاست، اظهار کرد: صنف و صنعت طلا و جواهر بسیار شکننده است و با تصمیمات نادرست بسیار آسیب پذیر خواهد بود، لذا از مسئولان دولتی و ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهشمندیم، تصمیمات مورد نظر را تسهیل کرده و فقط در حد صحبت و دستورالعمل عمل نکنند، بلکه حامی و در عمل به نفع اصناف باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید