اقتصاد در رسانه‌های جهان| بلومبرگ؛

در انتظار رکورد تاریخی بعدی/ قیمت نفت تک‌رقمی خواهد شد؟

کدخبر: ۳۳۱۵۳۴
اقتصادنیوز: بحران شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهان سایه‌ای سنگین انداخته و در هفته‌های اخیر تغییر شاخص‌های سهام،قیمت نفت و ... رکوردهای کم‌سابقه‌ای برجای گذاشته است؛ بطوری‌که کارشناسان می‌گویند در انتظار رکودی بسیار بزرگ‌تر از بحران مالی سال 2008 هستند.
در انتظار رکورد تاریخی بعدی/ قیمت نفت تک‌رقمی خواهد شد؟

به‌گزارش اقتصادنیوز، خبرگزاری بلومبرگ با تیتر «عربستان سعودی چگونه می‌تواند صنعت جهانی نفت را نجات دهد؟»، تلاش کرده راهکاری برای جلوگیری از سقوط صنعت جهانی نفت ارائه کرده و می‌نویسد: زمان یک اولتیماتوم کاملاً روشن فرارسیده است؛ اگر این اقدام جواب نداد، قیمت نفت تک‌رقمی خواهد شد.

photo_2020-04-06_15-21-36

«جولیان لی» نویسنده این گزارش در ادامه نوشته است: صنعت جهانی نفت به زانو درآمده است. بدون اقدام عاجل از سوی تولیدکنندگان حهت کاهش تولید، وضعیت بسیار بدتر خواهد شد. به گونه‌ای که مکان‌های ذخیره نفت پمپاژ شده از زمین در جهان به انتها می‌رسد؛ اتفاقی که هیچکس آن را نمی‌خواهد.

نویسنده در ادامه به سخنان ترامپ درباره تماسش با محمد بن سلمان مبنی بر کاهش قابل توجه تولید نفت عربستان و روسیه اشاره کرده است که تنها ساعاتی بعد کذب بودنش مشخص شد.

گزارشگر بلومبرگ سپس این «حقیقت درناک» که محمدبن‌سلمان به وضوح گفته است را برجسته کرده است: «عربستان سعودی تنها قربانی کاهش تولید نخواهد بود، بلکه این خسارت باید بین همه تقسیم شود».

 هفته پیش روی اقتصاد جهانی؛ رکوردهای تاریخی جدید به ثبت می‌رسند؟

بلومبرگ در مقاله‌ای دیگر با تیتر «در انتظار رکورد تاریخی بعدی» و به قلم «دیوید گودمن» می‌نویسد: در حالی‌که تأثیرات واقعی شیوع کروناویروس بر اقتصاد روشن‌تر می‌شود، اقتصاددانانی که تقریباً روزانه با انتشار داده‌های بی‌سابقه مواجه هستند، برای شرایط حتی بدتر از این آماده می‌شوند.

سقوط بورس آمریکا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید