کاهش تعرفه صادرات مرغ

کدخبر: ۳۳۱۵۳۷
اقتصادنیوز: دبیر ستاد تنظیم بازار از کاهش مصرف مرغ به دلیل برگزار نشدن مجالس مختلف در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت این محصول در بازار خبر داد و اعلام کرد که برای حمایت از مرغداران؛ عوارض صادرات مرغ که پیش از این به ازای هر کیلو ۵۰۰۰ تومان بود، به ۱۵۰۰ تومان کاهش می‌یابد و شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز قرار است گوشت مرغ مازاد در بازار را خریداری کند.
کاهش تعرفه صادرات مرغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عباس قبادی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به درخواست ستاد تنظیم بازار و با هدف حمایت از مرغداران کشور، مقرر شده وزارت جهاد کشاورزی عوارض صادرات مرغ را که پیش از این به ازای هر کیلو ۵۰۰۰ تومان بود، به ۱۵۰۰ تومان کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در موضوع صادرات مرغ به دنبال درآمد ارزی هستیم، گفت: مرغداری‌ها، صنایع بسیار آسیب پذیری هستند پس انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی برای کوتاه مدت با کاهش عوارض صادرات مرغ و رسیدن آن به حدود ۱۵۰۰ تومان موافقت کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن رستوران‌ها و برگزار نشدن مراسم‌های مختلف نظیر مجالس عروسی و مراسم ختم، از کاهش مصرف مرغ در کشور به پایین‌ترین سطح خبر داد و گفت که این مسئله باعث کاهش قیمت این محصول در بازار شده است.

وی افزود: بنابراین به منظور حمایت از مرغداری‌ها و کاهش ضرر وزیان آن‌ها مقرر شده علاوه بر تسهیل صادرات این محصول، شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز به جمع آوری و خرید گوشت مرغ مازاد در بازار اقدام کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه در شرایط فعلی، مرغ با قیمت حداقلی در بازار عرضه می‌شود، گفت: برای حفظ ثبات قیمت در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران در تلاشیم نهاده‌های دامی را با قیمت مناسب تری در اختیار مرغداران قرار دهیم و همچنین موضوع کمک‌های دولت به این تولیدکنندگان نیز در دستور کار است.

تا پایان ماه رمضان افزایش قیمت نداریم

قبادی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نخواهیم داشت، گفت: تامین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش تقاضا با شدت بیشتری انجام خواهد شد و هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید