اعلام مشاغل پرخطر

کدخبر: ۳۳۱۹۴۸
اقتصادنیوز: در پی آخرین مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اتاق اصناف ایران شیوه اجرای این طرح در واحدهای صنفی را مبتنی بر بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور اعلام کرد.
اعلام مشاغل پرخطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، براساس این اطلاعیه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند که مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی است، در استان‌ها از تاریخ شنبه ۲۳ فروردین و در استان تهران از تاریخ شنبه ۳۰ فروردین با هماهنگی ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا آغاز خواهد شد و واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند. البته مطابق مصوبه ابلاغی، رستوان و غذای آماده (صرفا بیرون‌بر) مجاز به فعالیت هستند.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده که کلیه واحدهای صنفی در سراسر کشور موظفند تا تاریخ‌های اعلام‌شده فوق مطابق مصوبات و بخشنامه‌های پیشین ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

روز یکشنبه گذشته رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که برای اجرای فاصله‌گذاری هوشمند، کسب و کارهای کم ریسک در همه استان‌ها به جز تهران از شنبه ۲۳ فروردین با مراعات پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین فعالیت‌های اقتصادی تهران از روز شنبه ۳۰ فروردین شروع می‌شود. در مورد ادارات دولتی نیز مقرر شده از ۲۳ فروردین با دو سوم نیرو از ساعت ۷ تا ۱۴  فعالیت کنند.

شب گذشته هم رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد که از روز شنبه ۲۳ فروردین،   ۷۵ درصد واحدهای صنفی در سراسر کشور (به جز استان تهران) فعالیت خود را از سر می‌گیرند. وی توضیح بیشتری درباره مشاغل پرخطر و کم خطر ارائه نکرد، اما عامل اصلی تعیین کننده در اجازه بازگشایی واحدهای صنفی را میزان تشکیل تجمع در واحدها اعلام کرد. وی همچنین وعده داد که لیست مشاغل پرخطر و کم‌خطر احتمالا تا آخر وقت اداری امروز چهارشنبه اعلام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید