بر چه اساس واجدین شرایط مرحله دوم مسکن ملی انتخاب می‌شوند؟

کدخبر: ۳۳۲۱۹۸
اقتصاد نیوز: به گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مرحله دوم اقدام ملی مسکن افراد از طریق قرعه کشی و یا قرار دادن شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان، در مرحله دوم ثبت نام اقدام ملی مسکن بالغ بر یک میلیون و ۳۶۲ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۴۰ هزار نفر از طریق سامانه اقدام ملی مسکن و مابقی از طریق سامانه پیامکی ثبت نام کردند.

باتوجه به اینکه سایت در هنگام ثبت نام مرحله دوم با تکمیل ظرفیت بسته نشد افراد بسیاری در مرحله دوم ثبت نام کردند که باید سازوکاری برای انتخاب افراد واجد شرایط صورت گیرد.

پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرگزاری میزان در باره نحوه انتخاب متقاضیات اقدام ملی مسکن در مرحله دوم اظهار کرد: به دلیل اعتراضات افراد مبنی بر ظرفیت‌های پایین ثبت نام و جا ماندن افراد واجد شرایط، در مرحله دوم ظرفیت ثبت نام بسته نشد و بعد از ثبت نام متقاضیان دو شیوه برای انتخاب افراد در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول در مرحله دوم حدود یک میلیون و ۳۶۲ هزار نفر هستند که از این تعداد ۵۴۰ هزار نفر در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند و حدود ۸۲۰ هزار نفر نیز از طریق سامانه پیامکی ثبت نامشان انجام شده است و تمام این افراد پایش می‌شوند.

اصلانی دو روش پیشنهادی برای انتخاب افراد ثبت نامی پس از پایش آن‌ها اعلام کرد و افزود: از میان افراد ثبت نامی که بیش ار یک میلیون نفر هستند ممکن است بیش از ۵۰۰ هزار نفر بعد از پالایش شرایط دریافت مسکن ملی را داشته باشند که باید افراد از طریق قرعه کشی و یا قرار دادن شاخص‌هایی انتخاب شوند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات قرعه کشی افراد ثبت نامی گفته است که هنوز در زمینه قرعه کشی افراد به جمع بندی خاصی نرسیده اند، چون باید ابتدا افراد ثبت نامی پالایش شوند و تعداد واجدین شرایط مشخص شود.

با این تفاسیر باید از میان افرادی که بعد از پالایش شرایط دریافت مسکن ملی دارند انتخاب صورت گیرد که به احتمال بالا قرعه کشی یکی از گزنه‌های وزارت راه و شهرسازی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید