میزان افزایش حقوق کارگران بدون سابقه کار چقدر است؟

کدخبر: ۳۳۲۵۴۷
میزان افزایش حقوق کارگران تازه وارد به بازار کار و فاقد سابقه اعلام شد.
میزان افزایش حقوق کارگران بدون سابقه کار چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، احمد میدری، معاون زویر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرده است: افزایش حقوق برای کارگرانی که فاقد سابقه کار بوده‌اند، برابر با 29 درصد بوده است.

بر این اساس حقوق این دسته افراد از ۱۸.۰۶۸.۸۱۰ ریال به ۲۳.۳۵۴.۲۷۰ ریال در سال 1399 افزایش یافته است که به معنای افزایش 29 درصدی دریافتی ماهانه است.

میدری با اشاره به اینکه میزان افزایش حقوق کارگران در کل بین 28 تا 32 درصد بوده است، تاکید کرده است: باید توجه داشت در سال 1399 حداقل دستمزد کارگران 21 درصد افزایش یافته اما حداقل میزان دریافتی کارگران 28 تا 32 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: معمولاً حداقل دستمزد کارگران و میزان دریافتی آنها یکسان انگاشته می‌شود؛ در صورتی که تفاوت مهمی میان این دو وجود دارد.این در حالی است که در سال 1399 حداقل دستمزد کارگران 21 درصد افزایش یافته اما حداقل میزان دریافتی کارگران 28 تا 32 درصد افزایش یافته است. برای درک این مسئله به جدول زیر توجه کنید. دریافتی هر کارگر دربرگیرنده چند ردیف مزدی است: حداقل دستمزد و کمک‌هزینه اقلام مصرفی یا همان حق خواروبار به همه کارگران تعلق می‌گیرد.کارگرانی که سابقه کار دارند، به آنها حق سنوات نیز تعلق خواهد گرفت و به ازای هر فرزند (تا دو فرزند) حق اولاد تعلق خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید