چرا بازار سهام امروز در معاملاتش شاهد فشار فروش بود؟ / عامل فشار فروش سهام چیست؟

کدخبر: ۳۳۲۸۵۹
اقتصاد نیوز: همه نگاه های سرمایه گذاران به عرضه اولیه فردا دوخته شده است. اما اهمیت عرضه فردا در چیست.
چرا بازار سهام امروز در معاملاتش شاهد فشار فروش بود؟ / عامل فشار فروش سهام چیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دنیای بورس؛ معاملات امروز بازار سهام با افزایش فشار فروش همراه بود. انتظار برای عرضه اولیه تاریخی بورس تهران در معاملات فردا، عاملی برای افزایش فشار فروش در معاملات امروز سهام بوده است. تامین نقدینگی برای شرکت در عرضه اولیه فردا فشار را بر معاملات سهام افزایش داده است. 

 در کنار این موضوع همچنان مشکل هسته معاملاتی مشهود است و با این رویه مشکلات بیشتری را باید در هفته‌های آتی نیز انتظار داشت. رفع مشکل سیستم معاملات به هر نحوی باید در دستور کار ریاست جدید سازمان بورس قرار گیرد. به عقیده کارشناسان تجمیع سفارشات در صف‌های خرید و فروش از عوامل تشدید فشار بر هسته معاملاتی است. 

 گرچه امروز فشار فروش را در سهام شاهد بودیم اما به صورت مشخص می‌توان گفت با احتمال عبور از عرضه اولیه فردا احتمال این‌که بار دیگر سهام با هجمه نقدینگی به مسیر صعودی خود ادامه دهد وجود دارد. در این خصوص پیش از این نیز به اثر عرضه‌های اولیه در جذب نقدینگی اشاره شده بود. 

 پیش از این در گزارش‌های پیشین به اهمیت عرضه اولیه شستا و همچنین در ادامه آریاساسول اشاره شده بود. این عرضه‌های اولیه محک خوبی از وضعیت کلی نقدینگی و همچنین شدت چرخش آن در سهام دارد. گرچه در این میان با توجه به تعداد بالای کدهای مشارکت‌کننده در عرضه اولیه (نسبت به تعداد کدهای فعال در معاملات عادی سهام) در نهایت این عرضه‌ها به جذب هر چه بیشتر نقدینگی و رونق بازار سهام ختم خواهد شد. 

 شاخص کل بورس تهران امروز با فشار فروش در مدار منفی معامله می‌شد با این حال در ابتدا به مدد بازگشایی «فارس» و در ادامه نیز با افزایش تقاضا و بازگشت نسبی سهام از کف‌قیمتی روزانه در عموم نمادهای بازار شاخص نیز فاصله خود را تا این لحظه با صفر تابلو به حداقل رسانده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید