شاخص بورس در هفته پایانی فروردین‌ چقدر رشد کرد؟

کدخبر: ۳۳۳۲۳۸
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۷ فروردین) به عدد ۶۴۵ هزار و ۷۶۲ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود هشت درصد رشد را تجربه کرد.
شاخص بورس در هفته پایانی فروردین‌ چقدر رشد کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در پنج روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس ۴۸ هزار و ۶۶۸ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) با عدد ۵۹۷ هزار و ۹۴ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۲۷ فروردین ماه) به عدد ۶۴۵ هزار و ۷۶۲ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۷۷۱ هزار و ۸۵۶ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۸۲۲ هزار و ۷۲۴ واحد رسید و افزایش ۵۰ هزار و ۸۶۸ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۲۱۳ هزار و ۷۸۳ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۲۲۵ هزار و ۵۵۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۱۴۲ هزار و ۲۲۷ واحد به عدد ۱۵۰ هزار و ۱۰ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت گروه های شیمیایی، بانک‌ها، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، خودرو و قطعات، مواد دارویی، بیمه و بازنشسته، کانی‌های غیرفلزی، کانی‌های فلزی، فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی و سیمان با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

هفته‌ ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، شیمیایی، فرآورده‌های نفتی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، کانه های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، حمل و نقل، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی و صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، صنایع غذایی به جز قند و شکر، خودرو و قطعات، فرآورده‌های نفتی، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، بیمه و بازنشستگی، کانه‌های فلزی، سرمایه گذاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، واسطه گری‌های مالی و پولی، محصولات کاغذی و محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید