سختگیری بیشتر برای سرمایه‌گذاری در کانادا

کدخبر: ۳۳۳۶۸۴
اقتصادنیوز: دولت کانادا با هدف مقابله با شیوع کرونا سخت‌گیری بیشتری بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی اعمال خواهد کرد.
سختگیری بیشتر برای سرمایه‌گذاری در کانادا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گلوب اند میل، دولت کانادا تصمیم گرفته است با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و هم چنین تحت کنترل درآمدن سهام شرکت های این کشور توسط خارجیان، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را در حوزه سرمایه گذاری خارجی وضع کند.

بخشی از این محدودیت‌ها مربوط به بخش بهداشت و درمان خواهد شد تا از حفظ سلامتی شهروندان اطمینان حاصل شود.

تا پیش از این، محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کانادا فقط مربوط به شرکت های دولتی یا شرکت های خصوصی پیمانکار در پروژه های دولتی بود اما دولت قصد دارد محدودیت‌ها را به تمامی شرکت ها صرف نظر از ارزش بازار آن ها گسترش دهد.

پیش از این، برخی از دیگر کشورها نظیر فرانسه، اسپانیا، آلمان و استرالیا با هدف مقابله با شیوع بیشتر کرونا و کنترل بیشتر اتباع خارجی روی شرکت ها تصمیم گرفته بودند محدودیت های بیشتری برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر بگیرند.

ناتالی رافول، مشاور حقوق تجارت در موسسه "بریتون رافول" گفت: وابسته بودن به جریان سرمایه ای از خارج کشور در زمان همه‌گیری هایی مثل کرونا باعث افزایش تلاطمات در بازارهای مالی می شود و برای همین منظور باید وابستگی خود به خارج کشور را در زمینه کالاهای اساسی کاهش دهیم. به نظرم این تصمیم بسیار خوبی است و امیدوارم تنها محدود به زمان مقابله با کووید-۱۹ نباشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید