پول بلیت های کنسل شده چه زمانی پرداخت می شود؟

کدخبر: ۳۳۵۶۵۴
اقتصاد نیوز: با شیوع ویروس کرونا و درخواست مسئولین برای سفر نکردن مردم، بسیاری سفرهای خود را کنسل کردند. وزیر راه و شهرسازی نیز در تاریخ 5 اسفندماه سال گذشته دستور داد در پی شیوع ویروس کرونا هزینه کنسلی بلیت هواپیما و قطار از مردم اخذ نشود تا مردم بدون دادن جریمه بلیت خود را کنسل کنند، اما پس از این دستور هنوز بهای بلیت برخی از پروازها که مربوط به ایرلاین های داخلی و خارجی است پرداخت نشده است. البته کسی نباید نسبت به این موضوع نگرانی داشته باشد و اگر تمایل نداشته باشد می تواند بلیت خود را به اپن تبدیل کند تا هر موقع خواستند به سفر برود. پس از این دستور، سازمان هواپیمایی نیز از الزامی بودن استرداد بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌های داخلی بدون دریافت جریمه از تاریخ مذکور تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خودروبانک؛ اکنون پس از دوماه از دستور وزیر راه و شهرسازی برای عدم اخذ هزینه کنسلی بلیت می گذرد، اما هنوز برخی از افراد نتوانسته اند بهای بلیت خود را از ایرلاین های داخلی و خارجی دریافت کنند. به عنوان مثال یکی از مسافران که بلیت پرواز خود را از شرکت هواپیمایی ایرعربیا به مقصد کاتماندو خریداری کرده، آژانس مسافرتی به او اعلام کرده که این شرکت هواپیمایی خارجی به جای بهای بلیت یک ووچر اعتباری (بلیت اعتباری هواپیما) به او می دهد که تا یک سال می تواند به ازای این مبلغ با این ایرلاین به هر مقصدی پرواز کند. همچنین یکی دیگر از مسافران که بلیت پرواز تهران به کوآلالامپور را از شرکت ماهان خریداری کرده بود، تاکنون نتوانسته از این ایرلاین بهای بلیت خود را دریافت کند و در پیگیری‌های خود این پاسخ را از مسئولان این شرکت هواپیمایی دریافت کرده که وجه مورد نظر به او بازگردانده خواهد شد.

در همین رابطه رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور بیان داشت: در پروازهای داخلی، شرکت های هواپیمایی باید بهای بلیت مسافران به مقاصد داخلی و خارجی را پس دهند و در صورت عدم انجام این کار مسافران می توانند این موضوع را به شرکت هواپیمایی کشور اطلاع داده و شکایت کنند.

وی در ادامه در خصوص بازگشت بهای بلیت های مردم از ایرلاین های خارجی گت: ایرلاین های خارجی تابع قوانین یاتا هستند، اما سازمان هواپیمایی کشور پیگیر کنسلی پروازهای خارجی است و تلاش می کند تا از طریق شرکت های هواپیمایی خارجی بهای بلیت مسافران ایرانی را به آن ها بازگرداند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید