آخرین خبرها از طرح اقدام ملی مسکن

کدخبر: ۳۳۵۷۷۲
اقتصاد نیوز: به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی نتایج پالایش مرحله دوم ثبت نام اقدام ملی مسکن تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.
آخرین خبرها از طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان – طرح اقدام ملی مسکن با هدف خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد از اواسط آبان ماه در برخی از استان‌های کشور کلید خورد.

با آغاز ثبت نام، احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های ۴ تا ۷ درآمدی به تدریج آغاز شد.

تا به امروز دو مرحله ثبت‌نام انجام و پالایش‌های مرحله اول که بررسی و استعلام از سه سامانه بود انجام شد و برای پالایش چهارم که شرط سکونت بود، متقاضیان به استان‌های محل سکونت معرفی شدند.

به گفته محمود محمود زاده حدود ۵۰ هزار نفر قبل از بحران کرونا، پرونده‌هایشان در استان‌ها تشکیل و جمع بندی‌ها صورت گرفت و به لحاظ محدودیتی که به دلیل بحران کرونا پیش آمد تاریخی مشخص می‌شود تا دیگر متقاضیان واجد شرایط نیز بتوانند تشکیل پرونده دهند.

همچنین اعتراض افراد که بیشتر مربوط به قرمز بودن فرم ج و مشابهت اسمی بود، با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد، این کنترل به استان‌ها تفویض شد.

چندی پیش پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با میزان درباره ساز و کار قرعه کشی افراد گفت: هنوز در زمینه قرعه کشی افراد به جمع بندی خاصی نرسیده ایم و ابتدا باید افراد ثبت نامی پالایش و تعداد واجدین شرایط مشخص شود.

به گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مرحله اول، چون به تعداد افراد ثبت نامی زمین احصا شده بود و بیشتر از تعداد زمین‌ها ثبت نام صورت نگرفته بود بحث قرعه کشی منتفی شد.

اصلانی گفت: در مرحله دوم به دلیل اعتراضات بسیار مبنی بر ظرفیت‌های پایین صورت گرفت و در این بین برخی از افراد مورد نظر که واجد شرایط نیز بودند از ثبت نام جا می‌ماندند به همین دلیل ظرفیت ثبت نام بسته نشد و بعد از ثبت نام متقاضیان دو شیوه برای انتخاب افراد در نظر گرفته شده است.

وی درباره ثبت نام مجدد برای طرح اقدام ملی مسکن گفته بود مشخص نیست که این مرحله ثبت نامی آخرین مرحله باشد، اما به احتمال زیاد با توجه به تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده ممکن است آخرین مرحله ثبت نام را پشت سر گذاشته باشیم مگر اینکه در برخی از شهر‌ها ظرفیت خالی باقی بماند.

گفتنی است در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ثبت نام بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی tem.mrud.ir و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق پیامک صورت گرفت.

به گفته محمود زاده افرادی که از طریق سامانه اینترنتی، ثبت نام کردند، اطلاعاتشان در سامانه به ثبت رسیده و مراحل پالایش اطلاعات آن‌ها در حال انجام است و نتایج پالایش تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

متقاضیانی که از طریق پیامک ثبت‌نام کرده‌اند اگر تا پایان ماه شرایط مراجعه حضوری مهیا شود باید نسبت به تکمیل مدارک و اطلاعات خود اقدام کنند.

باتوجه به اینکه بسیاری از شهر‌ها از نظر بهداشتی به‌عنوان شهر‌های سفید اعلام می‌شوند در آن شهر‌ها مشکلی از نظر مراجعه و تکمیل مدارک وجود ندارد که به زودی به متقاضیان جزئیات مراجعه اعلام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید