پذیره نویسی صندوق‌های قابل معامله ETF تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

کدخبر: ۳۳۵۸۱۵
اقتصاد نیوز: طبق برنامه ریزی دولت، پذیره نویسی برای صندوق‌های قابل معامله ETF از امروز آغاز و تا ۳۱ اریبهشت ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان - اواسط هفته گذشته وزارت اقتصاد طی بیانیه‌ای اعلام کرد، سهام ۵ شرکت دولتی از جمله بانک و بیمه در قالب واحد‌های سرمایه گذاری در بازار بورس عرضه خواهد شد.

این تصمیم دولت مورد استقبال بسیاری از بخش‌های دولتی و خصوصی واقع شد به طوری که دولت اعلام کرد در آینده نزدیک سهام بسیاری از شرکت‌های دولتی در بازار بورس عرضه خواهند شد.

طبق این گزارش، چند سالی است که اهدافی با عنوان کوچک شدن بخش‌های دولتی در کشور وجود دارد و دولت توانسته است با این اقدام گامی به سوی این هدف بردارد.

 

استقبال بازار بورس و سهامداران از اموال دولتی

در همین راستا همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: دولت با عرضه سهام شرکت‌های خود در بازار سرمایه می‌تواند بهره وری و جذابیت این بازار را برای فعالان این بازار افزایش دهد ضمن اینکه از بار مسئولیت‌های خود کاسته و آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

وی افزود: بخش خصوصی ظرفیت این را دارد که در بسیاری از امور اقتصادی شریک دولت باشد و وزارت خانه‌های اقتصادی باید با عرضه بخشی از سهام خود در بازار بورس، اعتماد خود به بخش‌های مختلف خصوصی را افزایش دهند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بازار بورس و سهامداران همیشه از عرضه اموال و دارایی‌های دولتی استقبال خواهد کرد به شرطی که دولت نیز اموال خود را با قیمتی مناسب عرضه کند تا سرمایه گذاران دچار ضرر نشوند.

 

چندی پیش، محمدرضا معتمدی مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس واوراق بهادار گفته بود سهامی که قرار است در قالب ETF عرضه شود ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه قانون گذار حداکثر ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است آن چیزی که از سرمایه گذاران دریافت می‌شود حدود ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول حداکثر منابع مورد نیاز برای این پذیره نویسی ۲ میلیون است و از یکم خرداد ماه سال جاری، سهام این شرکت‌ها در قالب شرکت سرمایه گذاری، به سرمایه گذاران تخصیص داده می‌شود.

بر این اساس، طبق برنامه ریزی‌های دولت، امروز پذیره نویسی برای خرید سهام دولت آغاز می‌شود و متقاضیان تا ۳۱ اردیبهشت مهلت دارند از طریق کارگزاران بازار سرمایه و یا از طریق ۱۰ بانک منتخب، حضوری یا غیر حضوری ثبت نام کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید