کدام خودرو پرفروش‌ترین خودروی جهان است؟ + عکس

کدخبر: ۳۳۶۰۹۵
اقتصاد نیوز: تویوتا کرولا در تیپ‌های سدان، هاچبک، استیشن و کوپه وارد بازار جهانی شده و همواره فروش بسیار بالا و موفقی را تجربه کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، پشت هر اتومبیلی قصه‌ای وجود دارد که گاهی پیچیده است و گاه سرراست. قصه‌ای که ممکن است ما هیچ وقت آن را نخوانیم. قصه تویوتا، این اتومبیل دوست‌داشتنی ژاپنی، از شهر ناگویای ژاپن و از شرکت بازرگانی نساجی تویودا آغاز شد. بله، از یک کارخانه نساجی. «کیشیرو تویودا» مؤسس شرکت تویوتا، فرزند مالک یک شرکت نساجی بزرگ بود که بعد از کار در کارخانه پدرش، تصمیم به تولید نخ با کیفیت مرغوب گرفت.

چند سال بعد با دیدن خودرو‌های غربی و امکانات آن‌ها به فکر راه‌اندازی یک کارخانه اتومبیل‌سازی افتاد. نام کارخانه را با تغییری در نام خانوادگی‌اش تویوتا گذاشت؛ و این چنین یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان متولد شد که امروز یکی از تولیدات این شرکت عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان را به خودش اختصاص داده است.

تویوتا کرولا یکی از پرطرفدارترین تولیدات شرکت تویوتاست که حدود ۵ دهه در بازار‌های خودروی جهان یکه‌تازی می‌کند. این اتومبیل با فروش بیش از ۴۰ میلیون نسخه در جهان، عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیا را دارد.

نام تویوتا از نام تاج گلبرگ گل گرفته شده است. نامی برازنده برای خودرویی که سال‌هاست محبوبیت خاصی در بازار‌های جهانی خودرو داشته است. تویوتا کرولا در تیپ‌های سدان، هاچبک، استیشن و کوپه وارد بازار جهانی شده و همواره فروش بسیار بالا و موفقی را تجربه کرده است.

از سال ۱۹۶۶ میلادی که اولین نسل تویوتا کرولا تولید شده تاکنون، شرکت تویوتا در هر نسل جدید تلاش کرده که معایب نسل قبلی را برطرف کند. تویوتا کرولا همیشه به عنوان یک سدان خانوادگی مناسب شناخته شده است.

پرفروش ترین خودرو جهان را بشناسید

با داشتن تویوتای کرولا کمتر سوخت مصرف می‌کنید. با وجود کابین بسیار بزرگ و صندلی‌های راحت و با اطمینان از داشتن ۵ ستاره ایمنی با این اتومبیل ایمن و راحت سفر می‌کنید. در عین حال گذرتان اصلاً به هیچ تعمیرگاهی نمی‌افتد. بله، این ادعای گزافی نیست. تویوتا کرولا مگر به دلیل انجام سرویس‌های سالانه، راه شما را به سمت تعمیرگاه و نمایندگی کج کند. در غیر این صورت این ژاپنی دوست‌داشتنی هزینه‌ای برای شما ندارد. خودرویی اقتصادی که با استهلاک بسیار کم، هزینه‌های جانبی پایین و خدمات پس از فروش بسیار خوب در سرتاسر دنیا همواره پرچم موفقیت خود را بالا نگه داشته است.

امکانات رفاهی تویوتا کرولا شاید به اندازه بسیاری از اتومبیل‌های پر آپشن این روز‌های بازار نباشد، اما تویوتا با قرار دادن چند آپشن ویژه در وسوسه کردن خریداران موفق بوده است. حسگر تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار خروج از مسیر، سانروف، کروز کنترل و بسیاری سنسور‌های متفاوت، تویوتا کرولا را در بازار رقابت سربلند نگه داشته است. در بازار‌های جهانی قیمت تویوتا کرولا از ۱۸ هزار دلار شروع می‌شود که به نسبت بسیاری از خودرو‌های دنیا قیمتی معقول و مناسب برای خانواده‌هاست.

در مقام مقایسه، تویوتا کرولا از بیشتر رقبای خود با فاصله بالاتر می‌ایستد. این جایگاه کرولا به دلیل مجموعه عملکرد این اتومبیل است. اما اگر بخواهیم جزء به جزء موارد را بررسی کنیم شاید کرولا پایین‌تر از بعضی رقبا بایستد. مثلاً تویوتا کمری، دیگر اتومبیل محبوب شرکت تویوتا، از نظر قدرت موتور و فنی بسیار بهتر از تویوتا کرولا عمل کرده است.

حتی طراحی داخل کابین این خودرو هم کیفیت بالاتری از تویوتای کرولا دارد. هر دوی این خودرو‌ها در کلاس خودرو‌های لوکس نیستند. اما در مدل‌های جدید کرولا با قرار دادن قطعات کرومی و در تویوتا کمری نیز با تریم چوبی و کروم در داخل کابین‌ها، تلاش کرده‌اند که ظاهر لوکسی به این ۲ خودرو بدهند. اما با تمام این‌ها کماکان کیفیت متریال داخلی تویوتا کرولا یکی از نقاط ضعف این خودروست.

پرفروش ترین خودرو جهان را بشناسید

در بخش بازار خرید و فروش هم تویوتا کرولا کمی عقب‌تر از رقبایی همچون تویوتا کمری، مزدا ۳، کیا سراتو و هیوندا النترا قرار می‌گیرد. با وجود کیفیت بالای سواری تویوتا کرولا، این خودرو چندان مورد توجه نسل جوان و ماشین‌باز قرار نگرفته است. بازار فروش دست دوم این خودرو خیلی پررونق نیست.

در بخش خودروی divar می‌توانید مقایسه تویوتا کرولا و خودرو‌های هم ردیفش را از نظر بازار خرید و فروش ببینید. در ایران دو تیپ ایکس ال آی (XLI) و جی ال آی (GLI) تویوتا کرولا بیشتر مورد توجه بوده‌اند. البته که با ورود تویوتا پریوس توجه کاربران به سمت خودرو‌های هیبریدی جلب شده و همین امر در بازار فروش تویوتا کرولا هم تأثیر گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید