وام یک میلیون تومانی برای بازنشستگان برای خرید ETF

کدخبر: ۳۳۷۷۵۱
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از ایجاد امکان سرمایه‌گذاری بازنشستگان علاقمند این صندوق در صندوق واسطه‌گری مالی یکم (ETF) با استفاده از تسهیلات 10 میلیون ریالی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «اکبر افتخاری» گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با هدف فراهم کردن امکان بهره‌مندی بازنشستگان گرامی و علاقمند از ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه در نظر دارد تا تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ 10 میلیون ریال را برای خرید سهام ETF مالی یکم در اختیار این عزیزان قرار دهد.

افتخاری تصریح کرد: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در صندوق ETF مالی یکم می‌توانند با ثبت‌نام از طریق سامانه موجود در سایت صندوق به نشانی  cspf.ir، از این تسهیلات، بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: بازنشستگان کشوری متقاضی استفاده از این تسهیلات میت‌وانند تا 30 اردیبهشت 99 با مراجعه به سایت صندوق و با درج مشخصات خود شامل شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب صادرات تقاضای خود را ثبت کنند.

افتخاری با بیان اینکه تسهیلاتِ 10 میلیون ریالی به صورت قرض‌الحسنه است، گفت: در صورت استفاده از این تسهیلات، مبلغ آن به صورت اقساط 12 ماهه از محل حقوق بازنشستگان متقاضی کسر خواهد شد.

در اجرای جزء (۲) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و مصوبات هیأت وزیران در این زمینه، وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد باقی‌مانده سهام خود در "بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و شرکت‌های بیمه‌‌های البرز و اتکایی امین" را واگذار کند که این امر از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) "واسطه‌گری مالی یکم" انجام می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید