۱۱ ماموریت سرپرست وزارت صمت برای اجرای دستورات رئیس‌جمهور

کدخبر: ۳۳۷۹۴۰
اقتصادنیوز : سرپرست وزارت صمت به‌دنبال دستور ویژه رئیس‌جمهور برای پیشبرد اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، مسوول پروژه عملیاتی‌سازی دستورات رئیس‎جمهور را منصوب کرد.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «روابط‌عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت»، حسن روحانی، دو روز پیش در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، ماموریت‌های مهم این وزارتخانه جهت ادامه مسیر فعالیت خود را ابلاغ کرد.

بر این اساس، حسین مدرس خیابانی در حکمی امیر صباغ را به‌عنوان مسوول اجرای دستورات رئیس‌جمهور در وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب و در حکمی ۱۱ بندی، ماموریت‌های مهم وی را ابلاغ کرد. بر این اساس، مقرر شده است میزان پیشرفت پروژه‌ها و اقدامات ویژه این وزارتخانه برای عملیاتی‌سازی منویات رئیس دولت، به‌صورت هفتگی به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

در حکم ۱۱بندی ابلاغی از سوی سرپرست وزارت صمت برای امیر صباغ، آمده است: ۱- تدوین برنامه‌های اجرایی برای توسعه صادرات مواد و صنایع معدنی فرآوری‌شده با ارزش افزوده بیشتر. ۲- بهره‌گیری معادن کوچک و متوسط با هدف توسعه صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش. ۳- پیگیری پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی و ارائه راهکارهای برون‌رفت از رکود و بهره‌برداری سریع از ظرفیت‌های در حال ایجاد. ۴- ایجاد ارتباط موثر بین صادرکنندگان و تامین‌کنندگان مواد اولیه و اقلام ضروری برای بهره‌گیری موثر از ارز حاصل از صادرات برای تامین نیازهای حیاتی کشور. ۵- طراحی شیوه‎های مناسب برای تامین و برگشت ارز موردنیاز به چرخه اقتصاد ملی. ۶- تهیه و ارائه راهکارهای عملیاتی و زودبازده برای توسعه صادرات غیرنفتی با هدف متنوع‌سازی کالاها و بازارهای هدف. ۷- تدوین سیاست‌های حمایتی جهش کمی و کیفی در تولید و ایجاد قطب سوم خودرویی در کشور. ۸- تامین نقدینگی موردنیاز خودروسازان و زنجیره تامین خودرو از طریق عرضه دارایی‌های غیرمولد و فروش سهام در اختیار در چارچوب اسناد بالادستی. ۹- تدوین راهکارهای عملیاتی برای فعال‌کردن و بهره‌گیری از معادن کوچک و متوسط با هدف توسعه صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در این بخش. ۱۰- تمرکز بر استفاده از روش‌های متنوع تامین مالی از طریق بازار سرمایه و ابزارهای موثر و کارآمد. ۱۱- ارائه طرح‌های نوین در حوزه خودروها و موتورسیکلت‌های برقی و تولید واگن مترو، کشنده‌های سنگین، قطعات منفصله خودرو، لاستیک خودروهای سنگین، پودر آلومینا، الکترود گرافیتی، چادر مشکی و کولر گازی و سایر اولویت‌های سرمایه‌گذاری کشور با هدف داخلی‌سازی آنها.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید