روز پرهیجان بورس تهران؛ تلاش مجدد شاخص بورس برای هفت رقمی شدن!+جدول

کدخبر: ۳۳۸۱۹۰
​اقتصادنیوز: شاخص بورس پس از چندین روز نوسان و افت روز جاری با رشدی بیش از ۲۶۷۰۰ هزار واحدی در پایان داد و ستدها به ۹۹۵ هزار و ۱۸۴ واحد دست پیدا کرد تا باز هم به مرز یک میلیون واحدی نزدیک شود.
روز پرهیجان بورس تهران؛ تلاش مجدد شاخص بورس برای هفت رقمی شدن!+جدول

به گزارش اقتصادنیوز، آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با میانگین رشد ۲.۵ درصدی مواجه شدند.

رشد دسته جمعی شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که  شاخص کل  با ۲۶۷۲۴ واحد رشد معادل ۲.۷۶ درصد به ۹۹۵ هزار و ۱۸۴ واحد،  شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۷۱۰۴ واحد افزایش معادل ۲.۷۶ درصد به ۲۶۴ هزار و ۵۶۷ واحد،  شاخص کل «هم وزن»  با ۷۷۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۵۴ درصد به ۳۱۴ هزار و ۴۷۵ واحد،  شاخص قیمت «هم وزن»  با ۵۱۶۴ واحد افزایش معادل ۲.۵۴ درصد به ۲۰۸ هزار و ۴۰۶ واحد،  شاخص آزاد شناور  با ۳۳۹۹۹ واحد افزایش معادل ۲.۷۷ درصد به یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۴۵ واحد،  شاخص بازار اول  با ۱۵۲۱۳ واحد افزایش معادل ۲.۱۰ درصد به ۷۴۱ هزار ۳۶۸ واحد و  شاخص بازار دوم  با ۷۲۰۵۰ واحد رشد معادل ۳.۸۲ درصد، به یک میلیون و ۹۵۷ هزار و ۱۱۲ واحد رسید.

 نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۴  نماد «  فارس  با ۲۹۳۲ واحد،  شستا  با ۱۵۳۲ واحد،  کگل  با ۱۳۲۸واحد،   و  فملی  با ۱۱۳۲واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

صعود نماگر صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع « محصولات چرمی  با   ۱۳۹۶ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۲۸ هزار و ۷۵۶ واحد،  وسایل ارتباطی  با ۲۱۶۶ واحد افزایش معادل ۵ درصد به ۴۵ هزار ۵۲۹ واحد،  فنی مهندسی  ۳۴۰ واحد رشد معادل ۴.۹۵درصد به ۷ هزار و ۲۲۶ واحد،  اطلاعات و ارتباطات  ۴۱ واحد افزایش معادل ۴.۹۱ درصد به ۸۷۷ واحد،  ذغالسنگ  با ۱۱۵۳ واحد رشد، معادل ۴.۶۹ درصد به ۲۵ هزار و ۷۳۴ واحد،  سایر معادن  با ۱۶۷۹۷ واحد رشد معادل ۴.۶۷ درصد به ۳۷۶  هزار و ۷۳۲ واحد،  انتشار و چاپ  با ۱۰۴۷۷۵ واحد رشد معادل ۴.۳۹ درصد به ۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۳۷۹ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای « کساوه، وخارزم، وساخت، جم، خبهمن، وصندوق  و وآذر » بیشترین افزایش قیمت و نمادهای « خزر، خکمک، خمحور، سنیر، فباهنر، کچاد و خموتور » بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک میلیون و ۳۶۵ نوبت معاملاتی، ۱۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۲۸ هزار و ۴۵۴  میلیارد تومان در بورس معامله شد.

معاملات بورس در یک نگاه

  •  
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید