شاهین از چه تاریخی پیش فروش می شود؟

کدخبر: ۳۳۸۲۹۲
اقتصاد نیوز: با توجه به گفته های قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا، خط تولید پراید ۱۳۱ اواخر تیر امسال متوقف خواهد شد و همچنین ظرفیت خط تولید تیبا و ساینا نیز افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خودروبانک؛ مجید باقری در این خصوص توضیح داد: «خط تولید پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ تاکنون متوقف شده و تا اواخر تیر ماه نیز خط تولید پراید ۱۳۱ متوقف خواهد شد. در همین راستا خطوط تولید سایر خودروها نیز آماده به کار شده تا کمبود خودرو در بازار احساس نشود.»

وی ادامه داد: «پیش از این ظرفیت خطوط تولید تیبا و ساینا افزایش یافته بود.»

قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا همچنین در خصوص زمان پیش فروش خودرو جدید این شرکت نیز افزود: «پیش فروش خودروی شاهین پس از عید فطر آغاز می‌شود.»

باقری ادامه داد: «با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان مشخص شد که نیاز بازار داخلی کشورمان در سال گذشته ۹۰۰ هزار خودرو بوده که از این تعداد ۸۳۳ هزار دستگاه تولید شده است. امسال هم پیش بینی می شود که بازار نیازمند یک میلیون دستگاه خودرو باشد که البته قطعا شیوع ویروس کرونا قطعا بر میزان تقاضای بازار تاثیر خواهد گذاشت. در بازار فعلی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تقاضای کاذب وجود دارد.»

وی افزود: «از بهمن ماه سال گذشته سایپا موفق شده ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو را به مردم بفروشد همچنین ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو نیز پیش فروش شده است. این در حالی است که در ۲ ماه ابتدایی امسال فروش خودرو‌های سایپا ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزایش یافته است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید