پول کسانی که در قرعه کشی ثبت نام خودرو انتخب نمی شوند، چه خواهد می شود؟

کدخبر: ۳۳۹۲۱۳
اقتصاد نیوز: از روز یکشنبه 4 خردادماه، پیش ثبت نام محصولات ایران خودرو و سایپا آغاز شده است و مشتریان می توانند تا روز چهارشنبه 14 خردادماه نسبت به ثبت نام و تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده و سپس برای خودرو نام نویسی کنند. این طرح فروش به صورت "فوق العاده" بوده و خودروهای ثبت نامی بعد از گذشت 3 ماه به مشتریان تحویل داده خواهد شد، اما باید این موضوع مهم را در نظر داشت که تنها به افرادی خودرو تعلق خواهد گرفت که پس از پرداخت مرحله اول، در قرعه کشی انتخاب شده باشد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خودروبانک؛ حال در این بین سوالاتی پیش آمده و خیلی از متقاضیان نگران هستند که بعد از ثبت نام و واریز وجه به حساب خودروسازان، سرنوشت پول پرداختی آنان در صورتی که اسم آنان در قرعه کشی انتخاب نشود، چه خواهد شد که در این خصوص یک مقام مسئول در وزارت صمت توضیحات دقیقی ارائه کرده است.

این مقام مسئول در وزارت صمت اعلام کرد که هر یک از شرکت های خودروساز داخلی، یک حساب بانکی واسط را با نظارت دستگاه‌ های نظارتی معرفی کرده و مبالغ پرداختی متقاضیان خودرو هنگام ثبت نام به آن حساب واریز می شود. با حکم قضایی و نظارت دستگاه‌ های نظارتی، تمامی پول های دریافتی در این حساب مسدود و بلوکه می ‌شود و نه خودروسازان و نه بانک های تعیین شده اجازه استفاده از آن را نخواهند داشت.

برهمین اساس هیچگونه عملیات بانکی و تراکنشی با این مبالغ انجام نشده و در چنین شرایطی، سودی هم به این پول تعلق نخواهد گرفت و وزارت صنعت به همراه دستگاه‌ های نظارتی، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هیچگونه تخلفی در این حوزه صورت نگیرد و در این خصوص نظارت کافی بر روی حساب واسط انجام خواهد شد تا هیچگونه عملیات بانکی با این مبالغ انجام نشود.

از طرفی دیگر، دستگاه ‌های نظارتی مراقبت لازم را در این زمینه به عمل آورده و در صورت انتخاب نشدن متقاضیان در قرعه کشی، پول بر اساس دستورالعمل ‌های تعیین شده به حساب مشتری بازگشت داده خواهد شد، پس جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد وزارت صمت نیز به شدت مراقبت می ‌کند تا این مبالغ بر اساس نظارت دستگاه ‌های نظارتی، در حساب واسط بلوکه باقی مانده و خودروساز حق استفاده از آن را تا نهایی شدن ثبت نام نداشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید