قبض برق خود را رایگان کنید

کدخبر: ۳۴۰۱۷۰
اقتصادنیوزسخنگوی صنعت برق کشور گفت: برای مشترکان خوش‌مصرف پاداش در نظر گرفته شده است، تا جایی که حتی مشترکان می‌توانند با مدیریت مصرف قبوض برق خود را رایگان کنند.
قبض برق خود را رایگان کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،مصطفی رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه اگر مردم صرفه جویی کنند هیچ محدودیتی برای اهدا پاداش وجود ندارد، تصریح کرد: دو شرط برای اهدا پاداش در نظر گرفته شده است، مشترک باید زیر الگوی مصرف منطقه خودش مصرف کند و نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه محاسبه پاداش گفت: نحوه محاسبه بدین گونه است که کاهش مصرف ضرب در اولین پله منطقه محاسبه می شود؛ به طور مثال اگر ۶۰ تومان قیمت پله اول منطقه یک در نظر گرفته شود این عدد ضرب در میزان کاهش مصرف در دوره مشابه شده و میزان پاداش بدست می آید.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه اگر مشترک ۱۰ درصد میزان مصرف خود را کاهش دهد، صورت حساب آن شخص حدود ۲۰ درصد کاهش می یابد، گفت: تعرفه‌های برق به صورت پلکانی محاسبه می شود و هرچه میزان مصرف افزایش یابد میزان تعرفه نیز به صورت پلکانی افزایش می یابد.

رجبی مشهدی افزود: به طور مثال اگر از ۲۰۰ کیلووات ساعت میزان مصرف مشترک به ۳۰۰ کیلووات ساعت افزایش یابد ۱۰۰ کیلوات بعدی دو برابر قیمت محاسبه می‌شود، اما اگر مشترک میزان مصرف خود را کاهش دهد شامل پاداش خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کاهش مصرف موجب می‌شود که اگر صورت حساب ۱۰ درصد کاهش یابد حدود ۲۰ درصد از هزینه کاسته شود، اظهار کرد: اگر ۲۰ درصد میزان مصرف کاهش یابد ۴۰ درصد از پرداختی مشترک کاسته خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به شرایط لازم برای رایگان شدن قبوض برق، گفت: اگر یک مشتر ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کند مصرف خود را به ۱۰۰ کیووات برساند در این شرایط قبض برق این مشترک رایگان خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، مشترکان پر مصرف مشمول این قاعده نخواهند شد و باید سعی کنند میزان مصرف خود را کاهش دهند در غیر این صورت ۱۶ درصد قیمت برق این دسته از مشترکان بیشتر محاسبه می‌شود، تا کنون نیز برنامه ای برای قطع برق مشترکان پر مصرف در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به میزان پرداختی مشترکان، اظهار کرد: مبلغ متوسط قبوض برق مشترکان ماهانه در سال گذشته ۱۲ هزار ۵۰۰ تومان بوده که امسال این عدد به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید