معاون وزیر صمت:

امسال ۱۰۰ شرکت به بورس می‌روند

کدخبر: ۳۴۰۲۶۹
اقتصادنیوز؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: می‌خواهیم هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس عرضه اولیه یا انتشار اوراق داشته باشد و هدف‌گذاری برای ورود ۱۰۰ شرکت به بورس تا پایان امسال انجام شده است.
امسال ۱۰۰ شرکت به بورس می‌روند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ سعید زرندی در جلسه توسعه تأمین مالی بخش تولید از طریق بازار سرمایه که با حضور رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، بیان کرد: در بررسی‌های سال گذشته مشخص شد که مهمترین مشکل و مسأله بخش صنعت و در کل بخش تولید و تا حدودی بخش تجارت موضوع نقدینگی است و این در حالی است که کشور با حجم بالایی از نقدینگی مواجه است که این یک پارادوکس ویژه ای را به وجود آورده است.

بازار سرمایه، ابزاری برای سوق دادن سرمایه‌های خرد به سمت تولید

وی با یادآوری اینکه روش‌های متعددی برای سوق دادن سرمایه به سمت تولید وجود دارد که دنیا از این روش‌ها بهره می برد، گفت: سوق دادن سرمایه های خرد به سمت واحدهای تولیدی یکی از این روش ها است که بهترین ابزار برای موضوع بازار سرمایه است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد رشد مناسبی در بازار سرمایه بوده‌ایم، تصریح کرد: در همین دو سه ماهه اول امسال رشد خوبی را در بورس مشاهده کرده ایم ولی باید عمق بازار سرمایه را به مراتب زیادتر کنیم.

تشکیل دفتر تأمین منابع مالی برای کمک به واحدهای تولیدی در استفاده از بازار سرمایه

زرندی افزود: در مجموعه معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت دفتر تأمین منابع مالی را شکل دادیم تا بتوانیم به واحدهای تولیدی برای استفاده از بازار سرمایه کمک نماییم که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد و برنامه‌هایی هم در دست اقدام و پیگیری داریم.

ضرورت توسعه فرهنگ استفاده از بازار سرمایه

وی با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگ استفاده از بازار سرمایه را در دستور کار داریم، بیان کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در داخل داریم که اگر به سمت تولید سوق داده شوند شاهد تغییر و تحول مثبتی خواهیم بود و باید به سمت استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها برویم.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون این وزارتخانه ادامه داد: از طرفی باید نگذاریم رشد حبابی در بورس رخ دهد و بورس به سمت واقعی شدن حرکت کند و سهام اصیل رشد کند.

زرندی اضافه کرد: می خواهیم هر هفته یک اتفاق خوب در بورس بیفتد و هر هفته یک شرکت تولیدی در بورس پذیرش شود یا هر هفته اوراق یک شرکت منتشر شود اما به شرط اینکه هم شرکت‌های تولیدی آماده باشند و هم بورس همراهی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: بدین منظور ۳۸۰۰ شرکت را هدفگذاری کرده ایم که ۱۴۸ شرکت در فراخوان و گام اول اعلام آمادگی کرده اند و ان‌شاءالله این جلسه آغاز یک حرکت جدید در تولید کشور خواهد شد و اگر بتوانیم ۱۰۰ شرکت را تا پایان سال به صورت عرضه اولیه یا اوراق مشارکت وارد بورس کنیم تحول عظیمی به وجود آورده ایم.

حوزه تولید می‌تواند پیشتاز عمق بخشیدن به بازار سرمایه باشد

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با تأکید بر اینکه عزم جدی برای رقم زدن شرایط جدید برای اقتصاد ایران وجود دارد، گفت: حوزه تولید می‌تواند پیشتاز عمق بخشیدن به بازار سرمایه باشد و عزم جدی هم در بخش خصوصی و هم مجموعه حاکمیت و دولت برای تحقق این موضوع وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید