قیمت برنج در بازار 80 درصد افزایش یافت

کدخبر: ۳۴۰۳۱۹
اقتصاد نیوز: دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه قیمت برنج با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است، گفت: چندین هزار تن برنج به دلیل اختصاص نیافتن ارز در گمرک باقی مانده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ قاسمعلی حسنی درباره آخرین وضعیت بازار مواد غذایی اظهار کرد: قیمت شکر در حال حاضر با قیمت ۶۹۰۰ تومان درب کارخانه به فروش می‌رسد و از نظر تامین نیز با مشکل مواجه نیستیم.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: در حال حاضر واردات شکر با ارز نیمایی صورت می‌گیرد، اما اگر اجازه داده می‌شد شکر بدون انتقال ارز وارد شود با قیمت ارزان تری که در بازار وجود دارد به دست مصرف کننده می‌رسید.

وی با اشاره به قیمت برنج خارجی در بازار گفت: هر کیلوگرم برنج در محل بارگیری از بنادر جنوبی کشور ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان است که با محاسبه درصد سود، هزینه حمل و نقل و هزینه انبارداری که به آن تعلق می‌گیرد با قیمت بیشتری به دست مصرف کننده می‌رسد.

حسنی با بیان اینکه قیمت برنج با افزایش ۸۰ درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: چندین هزار تن برنج به دلیل اختصاص نیافتن ارز در گمرک باقی مانده است و هزینه‌هایی را برای واردکنندگان در پی داشته است.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره برنج داخلی نیز خاطرنشان کرد: برنج داخلی نسبت به سایر اقلام کمترین رشد قیمتی را داشته است و گرانترین برنج در بخش بنکداری ۲۴ هزا تومان است.

وی درباره قیمت حبوبات نیز بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا، مصرف آن به شدت کاهش یافته و از طرفی فصل برداشت نیز در پیش است و به همین دلایل تغییر قیمتی را نداریم و حتی انتظار کاهش قیمت نیز در این باره وجود دارد.

حسنی با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر مواد غذایی وجود ندارد و حتی اضافه بر نیاز کشور نیز کالا موجود است تاکید کرد: مشکل اصلی گرانفروشی است که توسط عده‌ای صورت می‌گیرد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید