آخرین تحولات بیت‌کوین؛ کاهش چشمگیر هزینه استخراج

کدخبر: ۳۴۰۹۰۵
اقتصادنیوز: بیت کوین نیز مانند سایر دارایی ها در ماه می مسیر خود را طی نمود و رویدادهای خبری بسیاری را تجربه نمود.
آخرین تحولات بیت‌کوین؛ کاهش چشمگیر هزینه استخراج

به گزارش اقتصادنیوز، فوربز در گزارشی به بازار ارز دیجیتال پرداخته است و در این باره می نویسد: براساس گزارش سایت خبری ارز دیجیتال، کوین دسک، ارز بیت کوین در اوایل ماه نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. این ارز در هفتم ماه می افزایش 15 درصدی را تجربه کرد و از مقدار 8767.67 دلار در اول ماه می، به بالاترین میزان خود در طول ماه و به رقم 10062.27 دلار رسید. با این حال، ارزهای رمزنگاری شده به سرعت ارزش خود را از دست دادند و در نهم ماه می به کمتر از 8200 دلار رسیدند. در هفته های بعدی قیمت بیت کوین بهبود یافت و بارها به به سمت 10000 دلار حرکت کرد اما نتوانست به آن سطح برسد. نوسانات قیمت در روزهایی اتفاق افتاد که ارز دیجیتال بین کوین چند رویداد مهم را تجربه کرد.

براساس گزارش بلومبرگ، پل تودور جونز، میلیاردر و سرمایه گذار به مشتریان اعلام کرد که او خرید بیت کوین را برای مقابله با تورم در برنامه‌های خود قرار داد. وی با تاکید بر اینکه دولت ها در ماه های اخیر چند تریلیون دلار برای خرید دارایی ها و محرک های مالی هزینه کرده اند، او از میان دیگر دارایی ها خرید بیت کوین را انتخاب کرده است. براساس برآورد اخیر فوربز، جونز یکی از چهارصد ثرومند جهان است و ارزش دارایی های او 5 میلیارد دلار است.

از دیگر تحولات مهم  ماه می  می‌توان به تغییرات قیمتی پاداش استخراج بیت‌کوین اشاره کرد. طبق گزارش فوربز پاداش استخراج بیت کوین از 12.5 بیت کوین به 6.5 بیت کوین کاهش یافت. با این تحول هزینه عرضه هر بیت کوین نصف شد.

اتفاق مهم دیگری که توجه علاقه مندان ارز دیجیتال را به خود جلب کرد، افشاگری در مورد طرح گروه سرمایه گذاری گلدمن ساکس برای انتقاد از بیت کوین از طریق تماس با مشتریان بود. قبل از این طرح، یک فراخوان منتشر شد و مایکل دادس، بنیان گذار The Block، در بیست و دوم می درباره این طرح توییت کرد. اظهارات منفی گلدمن ساکس، انتقادهای گسترده ای با انتقاد گسترده فعالان بازار مواجه شد.

مایکل مورو، مدیر عامل شرکت تجارت جهانی جنسیس با اشاره به رفتارهای متفاوت قیمت بین کوین در یک ماه گذشته و ماهیت نامنظم آن، تاکید کرد که ارز دیجیتال فقط به این صورت عمل نمی کند.

کاترین کولی ، مدیر عامل شرکت Binance.US  هم گفت: « در حالی که مردم و دولت ها در سرتاسر جهان با چالش های بی شماری رو به رو هستند،  وضعیت فعلی ممکن است منجر به این شود که افراد انگیزه ی بیشتری برای کشف ارزهای دیجیتال پیدا کنند». او در ادامه افزود: «آگاهی و دسترسی ارز دیجیتال رو به افزایش است، در حالی که دنیای غیردیجیتال به طور فزاینده ای ناپایدار می شود».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید