در فروردین 99 چند چک بانکی نقد شد؟

کدخبر: ۳۴۰۹۸۵
اقتصادنیوز:براساس آمار بانک مرکزی ۲۶۸ هزار فقره چک رمزدار در فروردین ماه ۹۹ در کشور وصول شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حدود ٢٦٨ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ٥١٩ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۷۱.۳ درصد و ۷۰.۷ درصد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٧٤ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بیش از ٣٠٨ هزار میلیارد ریال شد.

در ماه مذکور ۴۳.۴ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهـران (۲۷.۷ درصـد)، اصفهان (۸.۴ درصد) و خراسان رضوی (۷.۳ درصد) وصول شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۸.۳ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۹.۵ درصد)، اصفهان (۴.۵ درصد) و خراسان رضوی (۴.۳ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

حدود ٥ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک در فروردین ماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که از این تعداد حدود ٥ میلیون فقره عادی و حدود ۳۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس درکل کشور ۹۴.۹ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۵.۱ درصد رمزدار بوده است. در ماه مورد بررسی درکل کشور بالغ بر ١٠٤٠ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بیش از ٥٢١ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ٥١٩ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۵۰.۱ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۴۹.۹ درصد رمزدار بوده است.

  •  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید