پیش‌بینی برایان هوک از زمان پایان تحریم‌های سنگین آمریکا علیه ایران

کدخبر: ۳۴۱۰۵۳
اقتصادنیوز: نماینده آمریکا در امور ایران روز جمعه گفت که واشنگتن به تحریم‌های سنگین علیه تهران ادامه خواهد داد تا ایران به پای میز مذاکره بازگردد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس«برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران روز جمعه گفت که آمریکا به سیاست تحریم‌های سنگین خود علیه ایران ادامه خواهد تا تهران را به میز مذاکره بازگرداند.

وی مدعی شد که ایران باید دیپلماسی را با دیپلماسی پاسخ داده و ایران باید درباره توافق هسته‌ای جدید مذاکره کند.

نماینده آمریکا در امور ایران گفت واشنگتن به تلاش خود برای آزادسازی آمریکایی‌هایی که در ایران در بازداشت هستند ادامه خواهد داد.

برایان هوک مدعی شد که مذاکرات با ایران در حال حاضر تنها محصور به پرونده بازداشتی‌ها است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد «مایکل وایت» از ایران خارج شده است و پس از آن فاکس نیوز در خبری اعلام کرد که مایکل وایت با مجید طاهری پزشک ایرانی مبادله شده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: «خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند. استاد عسگری روز چهارشنبه به جمع خانواده‌شان برگشتند. این اتفاق می‌‌تواند برای تمامی زندانی‌ها بیفتد. نیازی به دست‌چین کردن نیست. گروگان‌های ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا باید به خانه برگردند.»

طاهری به جرم نقض قوانین یکجانبه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شده بود. یک مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفته ایشان از ۳۳ سال پیش ساکن آمریکا است و در ایالت فلوریدا طبابت می‌کند.

آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شد و تحریم‌هایی را که به موجب این توافق لغو شده بود را علیه ایران بار دیگر اعمال کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید