40 نفتکش به لیست سیاه تحریم‌های آمریکا اضافه شدند

کدخبر: ۳۴۱۰۷۶
اقتصادنیوز :آمریکا به دنبال وضع تحریم‌ها روی دستکم ۴۰ نفتکش به دلیل همکاری و تجارت با ونزوئلا است.
40 نفتکش به لیست سیاه تحریم‌های آمریکا اضافه شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع کشتیرانی به رویترز اظهار کردند که تحریم‌های احتمالی روی کشتیهای مختلف ممکن است به زودی وضع شوند با این حال هنوز تصمیم در این باره گرفته نشده است.

این کشتی‌ها ممکن است شامل ۲۵ ابرنفتکش باشند که هر کدام ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت را دارد و همچنین ۱۷ کشتی کوچکتر را دربربگیرند.

وزارت خزانه داری آمریکا، کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور هنوز در این باره اظهارنظر نکردند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته پیش در بیانیه‌ای ادعا کرد که شرکت‌هایی که نفت ونزوئلا را حمل می‌کنند در واقع از مردم این کشور دزدی می‌کنند!

مقامات آمریکایی مکررا نفتکش‌ها و شرکت‌های کشتیرانی را بر سر همکاری با ونزوئلا در لیست سیاه قرار داده‌اند. واشنگتن از ژانویه سال ۲۰۱۹ شرکتی نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را با هدف سرنگونی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور هدف تحریم قرار داده و هشدار داده است اگر دیگران تحریم‌ها را رعایت نکنند، هدف تحریم قرار خواهند گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته چهار شرکت کشتیرانی را به دلیل حمل نفت ونزوئلا هدف تحریم قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، مادورو تحریم‌ها را عامل مشکلات ونزوئلا خوانده و واشنگتن را متهم کرده است به دنبال سرنگونی وی برای به دست گرفتن کنترل ذخایر نفتی وسیع ونزوئلا است. آمار رفینیتیو آیکان و اسناد داخلی شرکت PDVSA نشان داده که صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۳ سقوط کرده است. این شرکت و جوینت ونچرهایش در ماه میلادی گذشته ۴۵۱ هزار و ۹۳۵ بشکه در روز نفت و سوخت در ۱۸ محموله صادر کردند که پایین‌ترین میزان در ۱۷ سال اخیر است. برنامه صادرات شرکت PDVSA برای ژوئن تغییر چندانی نسبت به ماه مه نشان نمی‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید