قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۳/۱۷|افت ۴۳ دلاری در هفته گذشته

کدخبر: ۳۴۱۰۷۸
اقتصادنیوز :‌قیمت هر اونس طلا با افت ۴۳ دلاری در هفته گذشته به ۱۶۸۵ دلار و ۶ سنت در پایان معاملات جمعه رسید.
قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۳/۱۷|افت ۴۳ دلاری در هفته گذشته

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ،به دنبال امیدواری نسبت به سرعت گرفتن روند ترمیم اقتصاد جهان و افت نرخ بیکاری در آمریکا که موجب افت افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.69 درصد افت به 1685 دلار و 6 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز و برای تحویل در ماه اوت با 2.57 درصد کاهش به 1683 دلار رسید. قیمت طلا در این هفته شاهد افت حدودا 2.5 درصدی(43 دلار) بود و بیشترین افت هفتگی از هفته منتهی به 13 ماه تاکنون را به ثبت رساند.

بارت ملک تحلیلگر بازار طلا در موسسه تی دی سکیوریتیز گفت:‌ «ما شاهد آمارهای بهتر از حد انتظار از بازار کار آمریکا بوده ایم و تعداد فرصت های شغلی به جای کاهش 7.5 میلیونی مورد انتظار افزایش 2.5 میلیونی داشته است. این اختلاف 10 میلیونی موجب امیدواری به ترمیم اقتصاد آمریکا شده است.»

عامل دیگر افت قیمت طلا تقویت سوددهی اوراق قرضه و بهبود نسبی ارزش دلار بوده که به معنای بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلاست.

آمارهای امیدوار کننده از کاهش نرخ بیکاری در آمریکا در حالی منتشر می شود که هفته آینده قرار است نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا برگزار شود. بانک مرکزی آمریکا طی ماه های گذشته ضمن کاهش نرخ بهره به حدود صفر مقادیر عظیمی نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است. اما به گفته رونا اوکانل، تحلیلگر موسسه اف سی استون «ما همچنان با عدم قطعیت اقتصادی، تنش های تجاری و مشکلات سیاسی در آمریکا هستیم... در بلند مدت تاثیرات این عوامل بر بازار طلا بیش از آنکه منفی باشد مثبت خواهد بود.»

قیمت فلز پالادیوم نیز دیروز با 0.7 درصد افزایش به 1945 دلار و 81 سنت رسید. همچنین قیمت پلاتین با 2.3 درصد افت به 817 دلار و 49 سنت رسید. نقره نیز با افت 2.3 درصدی به 17 دلار و 32 سنت رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید