پیش بینی بورس امروز/ نشانه های مثبت

کدخبر: ۳۴۱۰۸۰
اقتصادنیوز ‌:امروز در روز آغازین هفته همه چیز بر وفق مراد است تا بازار روز خوبی را آغاز کند. آیا بازار به تاثیر از اهرم های موجود تاثیرگذار و تاثیرپذیر میتواند همچنان امیدوارانه به صعود ادامه دهد.
پیش بینی بورس امروز/ نشانه های مثبت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس ، مهلت انتخاب مدیریت مستقیم سهام عدالت بار دیگر تمدید شد و تا 29 خرداد همچنان مشمولان این سهام وقت دارند بین شیوه سهامداری مستقیم یا غیرمستقیم، یکی روش را انتخاب ‌کنند. با این حساب، آخرِ خرداد مشخص خواهد شد چه تعداد از افراد خواهان این هستند که سهام عدالت خود را پس از ده سال، در دست بگیرند و شاید برای فروش آن‌ها اقدام کنند. از سوی دیگر با طولانی شدن فرایند فروش و آزادسازی سهام عدالت، تاثیر هیجانی آن نیز فروکش کرده است. در واقع خبر تمدید مهلت انتخاب شیوه مستقیم مدیریت سهام عدالت، خبری نیست که بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

شاخص‌کل در آخرین روز کاری هفته گذشته با رشد 40 هزار واحدی بار دیگر به ابرکانال یک میلیون واحد پاگذاشت تا با افزایش تقاضا و صف‌های خرید به پیشواز تعطیلات پایان هفته برود. انتظار مردم برای پایان یافتن حاشیه‌های سهام عدالت، فرارسیدن موعد قرعه‌کشی دو خودروساز بزرگ کشور، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و سامانه نیما، افزایش قیمت‌ کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، فروش خوب شرکت‌ها در بورس کالا پس از ابطال‌های چندین باره، تداوم ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه و ... دلایل رشد پایان هفته بود. با پایان یافتن تعطیلات و از سوی دیگر عدم انتشار خبر تاثیرگذار بر بازار سرمایه، انتظار داریم روند روز جاری هم مثبت باشد.

از یک سو شنبه‌های هیجانی بعد از سه روز تعطیلی، می‌تواند بازار را به سمت شکستن رکورد تاریخی خود پیش ببرد. بسیاری از سهامداران تازه وارد بعد از روزهای تعطیل، حجم خرید بیشتری انجام می‌دهند. امروز قرعه‌کشی ایران‌خودرو انجام شده و فردا نیز سایپا مشخص خواهد کرد چه کسانی می‌توانند از این شرکت خودرو بخرند. در نتیجه از اواسط هفته انتظار داریم بخشی از نقدینگی افرادی که برنده نشدند، به بازار سرمایه بازگردد. از سوی دیگر باد موافقی هم از سوی بازارهای جهانی می‌وزد که می تواند دماسنج بازار سرمایه را سبزپوش کند.

قیمت نفت برنت به مرز 42 دلار در هر بشکه رسیده است. امیدواری بازار نسبت به تمدید سیاست کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک‌پلاس، دلیلی اصلی افزایش قیمت نفت است. با روند صعودی قیمت نفت، گروه پالایشگاهی همچنان می‌تواند به عنوان یکی از لیدرهای بازار، شاخص کل را به سمت رکوردشکنی‌های جدید هدایت کند. در بازار فلزات نیز مس همچنان پرتوان در راه فتح قله‌های جدید است و در معاملات آخر هفته به مرز 5 هزار و 660 دلار رسید. آلومینیوم و پالادیوم نیز نیزدیک به 2 درصد رشد داشتند. با این حال طلا و نقره در پایان هفته سیر نزولی داشتند. هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه به مرز 1688 دلار رسید تا بعد از یک ماه، دوباره کانال 1700 دلار را از دست داده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید