اثر سهام عدالت بر روند بورس چیست؟

کدخبر: ۳۴۱۵۱۰
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: این روزها اثرات روانی و منفی آزادسازی سهام عدالت بر معاملات بازار سرمایه بی‌تاثیر شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، ابراهیم خلیلی در گفتگو با ایبِنا با اشاره به رشد و رونق بازار سرمایه گفت: بعد از افت و اصلاح چشمگیری که شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در هفته‌های گذشته داشتند که در برخی نمادها تا ۴۰ درصد اصلاح نیز اتفاق افتاد، طبیعی است که با رسیدن قیمت‌ها به سطوح جذاب این اصلاح متوقف و بازار سرمایه روند رو به رشد خود را از سر بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته مهم دیگر در پاسخ به چرایی رکوردشکنی دوبازره شاخص بورس و اقبال به سمت بازار سهام، رکود سنگین بر سایر بازارها است که موجب شده تا نقدینگی دوباره به سمت تالار شیشه‌ای بیاید. بنابراین تا مادامی که نقدینگی در این بازار حاضر باشد رونق بازار سهام تداوم خواهد داشت.

وی اذعان داشت: از سوی دیگر پیش فروش خودرو و تقاضای بسیار زیاد برای خرید خودرو نشان داد که نقدینگی زیادی در جامعه وجود دارد که به دلیل رکود حاکم بر سایر بازارها بدون شک این نقدینگی برای آمدن به بازار سرمایه از انگیزه‌های لازم برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همچنین این روزها شاهد حمایت دوباره متولیان اقتصادی کشور از بازار سرمایه هستیم که این موضوع نیز نشان می‌دهد دستکم در ماه‌های پپیش‌رو بازار سهام روند رو به رشد خود را ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: افزون بر موارد اشاره شده این روزها اثرات روانی و منفی آزادسازی سهام عدالت بر معاملات بازار سرمایه نیز بی‌تاثیر شده و این موضوع نیز به عامل دیگری برای توقف ریزش شاخص و قیمت‌ها در بورس و فرابورس تبدیل شده است.

خلیلی تصریح کرد: نکته مهم دیگر در خصوص تداوم رکوردشکنی‌های شاخص بورس رشد قیمت سهام شرکت‌ها و همچنین اقبال سرمایه‌گذاران با بازار سهام این است که ریسک‌ها بین‌المللی بویژه از سوی ایالات متحده کاهش یافته و نه تنها از تهدیدها دیگر خبری نیست، بلکه رئیس جمهور این کشور به دنبال احیای برجام می‌باشد که از این منظر نیز بازار سهام از انگیزه لازم برای تداوم رشد و رونق برخوردار است.

وی در پاسخ به این پرسش که روند رو به رشد شاخص بورس و کلیت بازار سهام تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به عبور شاخص از سطوح مقاومتی خود طبیعی است که ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد برای نماگر بازار سهام در روزهای آینده قابل دسترس باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید