یک نماینده مجلس:

بورس مسکن شعاری بی‌حساب و کتاب است

کدخبر: ۳۴۱۹۲۲
یک نماینده مجلس گفت: بورس مسکن از آن شعارهای بدون حساب و کتاب است؛ اگر چنین چیزی هم باشد باید ابتدا به کمیسیون عمران بیاید.
بورس مسکن شعاری بی‌حساب و کتاب است

به گزارش اقتصادنیوز، کمال علی‌پور خنکداری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، درباره برنامه مجلس یازدهم برای ساماندهی بازار مسکن و کنترل قیمت آن که این روزها چندین و چند برابر شده است، گفت: یکی از مسائل مهمی که این مجلس باید پیگیری کند، مسئله مسکن است و باید برای آن فکری کرد.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تصمیم داشتیم یک طرح سوال از رئیس‌جمهور در حوزه مسکن داشته باشیم، اما در حال حاضر فعلا این موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با افرادی که متخصص حوزه مسکن هستند و یا امکان دارد به کمیسیون عمران بیایند یک بحث داشتیم که واقعا از مقام عالی کشور که رئیس‌جمهور باشد، سوال کنیم یا خیر، زیرا از مقام وزارت این سؤالات در گذشته هم مطرح شد و به جایی نرسیده است.

علیپور با اشاره به قیمت‌های افسار گسیخته بازار مسکن گفت: مگر می‌شود وزارتخانه به بحث نابه‌سامانی قیمت‌ها ورود نکند، مگر می‌شود اتحادیه‌ها و بنگاه‌ها خودشان قیمت بگذارند؟ نمیشود که هرکسی بیاید ۵۰ الی ۶۰ درصد روی قیمت خانه ببرد و کسی هم هیچ‌کاری نکند.

وی ادامه داد: به طور مثال خانه‌ای ۶۰ متری که تا پارسال ۳۰ میلیون تومان بود، امسال ۹۰ میلیون تومان شده است، باید جستجو کنیم. معلوم می‌شود که وزارتخانه باید ورود کند و اجازه ندهد چنین اتفاقی بی‌افتد.

نماینده مردم قائمشهر تاکید کرد: ما در برنامه توسعه کشور این را داریم که باید سالی ۸۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کنیم، از این تعداد حداقل ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد را باید دولت در قالب شعارهای مختلفی مانند مسکن مهر، مسکن ملی و مسکن اجتماعی بسازد. 

وی گفت: مردم دیگر شعار را نگاه نمی‌کنند، آنان ماحصل کار را مشاهده می‌کنند بنابراین اگر بتوانیم سالی ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت را فعال کنیم و سیاست‌های تشویقی را برای انبوه‌سازان در نظر بگیریم و بافت‌های فرسوده را احیا کنیم، می‌توانیم مشکل حوزه مسکن را حل کنیم.

علیپور خنکداری درباره بورس مسکن، گفت: بورس مسکن از آن شعارهای بدون حساب و کتاب است؛ اگر چنین چیزی هم باشد باید ابتدا به کمیسیون عمران بیاید. 

وی عنوان کرد: گاهی مسئولان همین‌جور یک چیز را بدون برنامه می‌گویند که حرف و حدیث‌هایی را به دنبال دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید