معرفی متهم اصلی گرانی مسکن و اجاره‌بها در کشور توسط وزیر راه وشهرسازی

کدخبر: ۳۴۲۱۲۳
اقتصادنیوز: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گرانی بازار مسکن و اجاره‌بها، گفت: گرانی مسکن و اجاره‌بها متاثر از بازار مسکن نیست بلکه تاثیر بازارهای موازی آن را به این روز انداخته است.
معرفی متهم اصلی گرانی مسکن و اجاره‌بها در کشور توسط وزیر راه وشهرسازی

به گزارش اقتصادنیوز محمد اسلامی عصر چهارشنبه در قم در حاشیه آغاز عملیات عمرانی آزادراه سردار سلیمانی در محور قم-سلفچگان-راهجرد- اراک، اضافه کرد: نرخ تورم یکی از مسائلی است که سبب می‌شود تا مردم برای جلوگیری از ریزش ارزش پول در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این مشکل در طول سالهای گذشته همواره در بازار مسکن اتفاق افتاده است و دراین‌بین باید جامعه هدف واقعی کشور برای خانه‌دار شدن مشخص شود.

اسلامی تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن در همین راستا در حال اجرا است و تلاش می‌شود این طرح به نهضت خانه‌سازی در کشور منجر شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از یک‌میلیون ۶۰۰ هزارنفری که در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند، ۸۰۰ هزار نفر معادل ۵۰ درصد کل ثبت‌نام کنندگان واجد شرایط خانه‌دار شدن شناسایی شده اند.

وی عنوان کرد: سامانه جامع املاک و اسکان نیز در همین راستا آماده سازی شده و برای شناسایی و دریافت مالیات از خانه های خالی در اختیار امور مالیاتی کشور گذاشته شده است.

اسلامی ابراز داشت:طبق این سامانه از صاحبان خانه های خالی از زمان تصویب این قانون مالیات دریافت خواهد شد.

۲ میلیون خانه خالی

وی تصریح کرد: دریافت مالیات از  بیش از ۲ میلیون خانه خالی در کشور علاوه بر احیای بخشی از سرمایه های ملی، از نوسانات بازار مسکن نیز خواهد کاست.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اجرای این طرح، صاحبان خانه های خالی مجبور خواهند شد تا واحدهای بلااستفاده خود را یا بفروشند یا اجاره دهند.

اسلامی ابراز داشت: از ۴۳ هزار واحد مسکن مهر در استان قم فقط ۲۵۰ واحد مشکل قضایی دارد که این واحدها نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی پرونده مسکن مهر در قم بسته می شود.

کمربندی سردار سلیمانی از اولویت‌های طرح‌های عمرانی کشور است

وی بیان داشت: احداث آزادراه قم-سلفچگان-راهجرد- اراک در حقیقت یک قطعه جامانده از طرح بزرگ آزادراه شمال به جنوب کشور است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: برای احداث این طرح یک سرمایه‌گذار دارای اهلیت با وزارت راه و شهرسازی قرارداد سرمایه‌گذاری منعقد کرده است.

اسلامی گفت: با مردمی کردن اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی منابع احداث و پیشبرد طرح‌های عمرانی در کشور تامین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این آزاده راه علاوه بر بهبود وضعیت ترافیکی و کاهش تلفات انسانی در سطح کشور بخش مهمی از تراکم تردد در حریم شهری قم را نیز کاهش خواهد داد.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این آزاده راه تا پایان سال ۱۴۰۲ به پایان برسد و به مرحله بهره‌برداری کامل برسد.

۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری راه به بورس می‌رود

اسلامی عنوان کرد: ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه راه به‌زودی در بازار سرمایه عرضه می‌شود و بخشی از منابع مالی آن از طریق بورس تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: منابع تامین شده بازار سرمایه روان‌تر از سایر منابع موجود است و هزینه کمتری را به پروژه تحمیل می‌کند و توجیهات سرمایه‌گذاری نیز در این شکل از تامین سرمایه مطلوب‌تر است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ورود پروژه‌های عمرانی کشور به بازار سرمایه، شتاب بیشتری در مسیر بهره‌برداری از آن‌ها به وجود خواهد آورد.

وی همچنین با اشاره به مشکل طرح احداث فرودگاه قم، یادآور شد: این طرح دارای مشکلات قضایی است و توسط بخش غیردولتی کلید خورده است و وزارت راه و شهرسازی با هر مدلی که مراجع قضایی آن را در این وزارت خانه قرار دهد به بهره‌برداری خواهد رساند.

اسلامی گفت: درصورتی‌که مشکل معارضات حقوقی این فرودگاه از بین برود وزارت راه و شهرسازی آن را به اتمام خواهد رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید