دستور رئیس‌جمهور به رئیس‌کل بانک مرکزی؛ از همه راه‌ها برای دریافت طلب ایران از کره‌‌ای‌ها استفاده کنید

کدخبر: ۳۴۲۳۹۶
اقتصادنیوز: رئیس جمهور دستورات لازم برای پیگیری مطالبات بانک مرکزی از کره جنوبی از طریق سیاسی دوجانبه و نیز مسیر حقوقی و نهادها و مجامع بین المللی و نیز ارائه طرح تأمین مالی غیرتورمی پروژه‌های مهم نفتی را صادر کرد.
دستور رئیس‌جمهور به رئیس‌کل بانک مرکزی؛ از همه راه‌ها برای دریافت طلب ایران از کره‌‌ای‌ها استفاده کنید

به گزارش اقتصادنیوز حسن روحانی روز جمعه درگفتگوی تلفنی با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از اقدام به مسدود سازی منابع بانک مرکزی ایران توسط کره جنوبی که با تبعیت از سیاستهای ضد انسانی دولت آمریکا و درچارچوب فشار حداکثری آنها به ملت ایران انجام شده است، به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد با همکاری وزارت امور خارجه موضوع را از طریق سیاسی دوجانبه و مسیر حقوقی و نهادهای مالی و مجامع بین المللی مورد پیگیری قرار دهد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ممانعت کره جنوبی در استفاده ایران از منابع بانک مرکزی برای خرید کالاهای اساسی، دارو و اقلام انسان دوستانه هرگز پذیرفتنی نیست و انتظار داریم دولت کره جنوبی هرچه سریعتر این محدودیت را برطرف کند.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این گفتگو گزارشی از روند مثبت تأمین ارز کالاهای اساسی، دارو و سایر کالاهای ضروری ومواد اولیه واحدهای تولیدی را به اطلاع رئیس جمهور رساند واعلام کرد با مهلتی که به صادرکنندگان برای برگشت ارز تا پایان تیرماه داده شده، روند برگشت سرعت گرفته است وطی چند هفته آینده شرایط تأمین ارز بسیار بهتر خواهد شد.

همتی همچنین محورهای اصلی پیشنهاد بانک مرکزی برای نحوه تأمین مالی غیر تورمی پروژه‌های مهم وزارت نفت را به رئیس جمهور ارائه کرد که در این راستا روحانی دستور داد طرح پیشنهادی بانک مرکزی در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت درهفته آینده مطرح شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید