آخرین خبرها درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما

کدخبر: ۳۴۲۵۱۷
اقتصاد نیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: بلیت هواپیما فعلا گران نمی‌شود چرا که شرکت‌های هواپیمایی درخواستی برای افزایش قیمت نداشته اند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه علی رغم آزاد بودن قیمت بلیت هواپیما، مدیران شرکت‌های هواپیمایی تصمیمی برایافزایش قیمت در این زمینه نگرفته اند، گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم.

او با بیان اینکه طبق پیگیری‌های صورت گرفته، بخش عمده‌ای از مطالبات مسافران شرکت‌های هواپیمایی خارجی عودت داده شده است، گفت: ۹۹ درصد از مطالبات مسافران شرکت‌های هواپیمایی داخلی هم پرداخت شده و در صورتی که مبالغی هنوز پرداخت نشده مسافران می‌توانند این موضوع را در سایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند تا از این طریق پیگیری کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در اردیبهشت ماه زمانی که انجمن شرکت‌های مسافرتی اعلام کردند که هنوز مبلغ مسافران بازگردانده نشده است، سازمان هواپیمایی نامه ای به این انجمن فرستاد تا اگر آمار و مستنداتی دارند برای ما ارسال کنند.

جعفر زاده تاکید کرد: دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشور طی رایزنی‌های که انجام داد در همان زمان اعلام کرد که بخش عمده‌ای از مطالبات پرداخت شده و ممکن است تنها یک یا دو شرکت مبالغی در دست داشته باشند که به زودی آن‌ها هم پرداخت می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی هنوز پاسخ نامه ما را نداده در حالی که بخش عمده‌ای از شرکت‌های هواپیمایی خارجی  مبالغ مسافران را پرداخت کرده و تعدادی از آن‌ها هم رضایت مسافران را جلب کرده اند بنابراین در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

جعفر زاده با اشاره به اینکه تمامی مبالغ و مطالبات شرکت‌های هواپیمایی پرداخت شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: در صورتی که مبلغی از بلیت مسافران پرداخت نشده باشد از طریق پیگیری سازمان هواپیمایی پرداخت خواهد شد.

مراقبت های ویژه مقابله با کرونا در فرودگاه ها ادامه دارد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تمامی دستور العمل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود، گفت: در تمامی پرواز‌ها و همچنین بخش‌های اداری به صورت کامل پروتکل‌ها رعایت می‌شود و تمامی مسافران ملزم به زدن ماسک هستند.

جعفر زاده یاد آور شد: تمامی دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف حمل و نقلی باید اصول بهداشتی که وزارت راه و شهرسازی و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده اند را رعایت کنند.

بسته های غذایی در مسیرهای کوتاه هوایی حذف شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی به وضعیت سرو غذا در پرواز‌ها اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مقرر شده سرو غذا در مسیر‌های کوتاه حذف و در مسیر‌های طولانی مدت هم در قالب پکیج‌های خشک و با بسته بندی‌های بهداشتی به مسافران ارائه شود.

جعفر زاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی در رابطه با پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت های هواپیمایی، بیان کرد: تمامی شرکت‌های هواپیمایی فعال می‌توانند برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کنند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید