آخرین شنیده‌ها از تصمیمات دولت درباره 12 هزارمیلیارد تومان باقیمانده صندوق دارایکم

کدخبر: ۳۴۲۶۹۷
اقتصادنیوز: در زمان عرضه صندوق دارایکم از ۱۷ هزار میلیارد تومان مجموع ارزش یونیت‌هایش، فقط ۵ هزار میلیارد تومان آن، فروخته شد و ۱۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده در دست دولت ماند

به گزارش اقتصادنیوز اما حالا به نظر می‌رسد با توجه به برنامه دولت برای عرضه صندوق‌های سرمایه‌گذاری (ETF) خودرو و پتروشیمی در تابستان امسال، این احتمال وجود دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده از صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم هم در بازار اوراق بهادار امکان عرضه به عموم مردم را پیدا کنند. عرضه‌ای که احتمالا برخلاف عرضه اولیه برمبنای نرخ روز خالص ارزش دارایی (NAV) این صندوق انجام خواهد گرفت. پیش از این «دنیای اقتصاد» از عرضه یونیت‌های صندوق دارایکم در بورس یا فرابورس در طول هفته نخست تیرماه خبرداده بود. پیش‌تر راضیه صباغیان رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرده بود:‌ امکان عرضه دوباره یونیت‌های باقی‌مانده در دست دولت، با ارکان صندوق که متشکل از دولت و زیر‌مجموعه آن اعم از وزارت اقتصاد، سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی، مدیر صندوق و سازمان حسابرسی است، وجود خواهد داشت.

رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس درباره چگونگی کشف قیمت یونیت‌های صندوق دارایکم در بورس تاکید کرد: بر اساس اساسنامه‌ای که به تصویب هیات وزیران رسیده پس از آنکه اطلاعات تمام سرمایه‌گذاران در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار (سمات) به ثبت رسید، قابلیت معامله نیز فراهم خواهد شد. به گفته راضیه صباغیان کشف قیمت این صندوق، مانند سایر صندوق‌های قابل معامله در بازار سهام، بر اساس خالص ارزش دارایی‌ها ( NAV ) و میزان عرضه و تقاضای آن در بازار خواهد بود. او درباره چگونگی فروش یونیت‌های صندوق واسطه‌گری مالی یکم توضیح داد: با توجه به اینکه پذیره‌نویسی از طریق بانک‌ها صورت گرفته بنابراین در صورتی که سرمایه‌گذاران به فروش یونیت‌های صندوق تمایل داشته باشند باید پس از احراز هویت در سامانه سجام و دریافت کد بورسی درخواست خرید و فروش خود را از طریق کارگزاران بورس در سیستم معاملات به ثبت برسانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید