میزان ضرر افرادی که سهام عدالت را در بانک فروختند

کدخبر: ۳۴۲۹۵۸
سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: افرادی که هفته گذشته سهامشان را با عجله از طریق بانک‌ها فروختند، امروز ۱۵ درصد زیان کردند.
میزان ضرر افرادی که سهام عدالت را در بانک فروختند

به گزارش اقتصادنیوز، اکبر حیدری در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد فروش سهام عدالت گفت: همه کارشناسان بازار سرمایه به سهام داران سهام عدالت توصیه می‌کنند که سهامشان را نفروشند و نگهداری کنند زیرا سبد سهام عدالت بسیار ارزنده است و در سال‌های آینده رشد زیادی خواهد داشت.

وی افزود: به عنوان مثال افرادی که هفته گذشته سهامشان را با عجله از طریق بانک‌ها فروختند، امروز ۱۵ درصد زیان کردند. به افرادی که قصد فروش سهام عدالتشان را ندارند توصیه می‌کنیم روش غیر مستقیم را انتخاب کنند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مورد تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم گفت: تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم در نوع مدیریت سهام است؛ در روش مستقیم، سهام به فرد منتقل می‌شود و افراد می‌توانند هر زمانی که خواستند سهامشان را بفروشند یا آن را نگهداری کنند.

حیدری بیان کرد: در روش غیر مستقیم تمام سهام شرکت‌های سبد سهام عدالت یک جا تجمیع شده است و این موضوع باعث می‌شود افراد برای دریافت سود سالیانه به ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی مراجعه نکنند و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سود سبد سهام عدالت را وصول و به حساب سهامداران واریز می‌کنند.

وی گفت: ویژگی اصلی روش غیر مستقیم این است که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قرار است قرارداد‌های ملی  و پروژه های استانی با دولت منعقد کنند که سود این قرارداد‌ها به افرادی که روش غیر مستقیم تخصیص داده شود به همین دلیل به افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند سودی از پروژه‌های استانی به غیر سود سهام عدالت اختصاص پیدا می‌کند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مورد زمان ورود شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به بورس بیان کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری تمام استان‌ها به جز استان البرز در قالب سهامی عام تشکیل و آماده پذیره نویسی در بورس هستند. در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری استان البرز نیز در زیر مجموعه استان تهران فعالیت دارد و در آینده‌ای نزدیک شرکت سرمایه گذاری استان البرز نیز شروع به کار می‌کند.

حیدری ادامه داد: شرکت‌ها سرمایه گذاری استانی آماده ورود به بورس هستند و بلافاصله بعد از اتمام زمان انتخاب روش مدیریت سهام عدالت، مجامع شرکت‌ها برگزار و بعد از افزایش سرمایه در تابلوی بورس عرضه می‌شوند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید