قیمت اجاره آپارتمان در اسپانیا چند است؟ یک پرس غذا در یک رستوران گران‌قیمت چند یورو آب می‌خورد؟

کدخبر: ۳۴۳۱۱۷
اقتصادنیوز: هزینه های زندگی در اسپانیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای غربی نسبتا پایین است.
قیمت اجاره آپارتمان در اسپانیا چند است؟ یک پرس غذا در یک رستوران گران‌قیمت چند یورو آب می‌خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سایت اکسپاتیکا، اسپانیا یک مقصد پرطرفدار برای مهاجران است. اگرچه اسپانیا پس از سقوط مالی دچار آشفتگی شد، اما اقتصاد اسپانیا از سال 2015 نشانه هایی از بهبودی نشان داد و اکنون استانداردهای زندگی در مقایسه با دستمزدها به تعادل رسیده است. با این حال، حداقل دستمزد و متوسط حقوق در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی همچنان پایین است.

عملکرد اسپانیا در شاخص استانداردهای زندگی که توسط سازمان همکاری و توسعه ی اقتصادی اروپا اندازه گیری می شود در موارد مختلف متفاوت است. . اگرچه رتبه این کشور در مسکن، بهداشت و ایمنی بالاتر از حد متوسط است، اما از نظر درآمد، اشتغال، آموزش و محیط زیست عملکرد ضعیفی دارد. میزان درآمد در مقایسه با تورم پایین است. متوسط درآمد سالانه ی یک خانوار 20468 یورو است که بسیار پایین تر از میانگین جهانی درآمد به مقدار 27047 یورو در سال است.

هزینه های زندگی در اسپانیا

قیمت مسکن در مادرید، بارسلونا و شهرهای ساحلی در مقایسه با مناطق روستایی و شهرهای کم طرفدار بسیار گران تر است. متوسط اجاره ی ماهانه ملک در مادرید 11 تا 21 یورو به ازای هر متر مربع، و در بارسلونا  15 تا 22 یورو است. میانگین قیمت خرید ملک به ازای هر متر مربع در بارسلونا حدود 4500 تا 6000 یورو و در مادرید تقریبا 4300 تا 6000 یورو است. یک آپارتمان پنجاه متری در بارسلونا 225 هزار تا 300 هزار یورو قیمت دارد، در حالی که در مادرید تقریبا 220 هزار تا 250 هزار یورو معامله می شود. خانه های بزرگ تر در مناطق خاص هر دو شهر نیز ممکن است 600 تا 700 هزار یورو قیمت داشته باشند.

هزینه های برخی خدمات در اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه ی اروپا تقریبا مناسب است، با این حال، هزینه ی برق و گاز طبیعی در مقایسه با سایر کشورها در رده ی بالایی قرار می گیرد. . میانگین صورت حساب برق در تابستان حدود 60 تا 80 یورو در ماه است، اما در زمستان به دلیل استفاده از سیستم های گرمایشی ممکن است به بیشتر از 100 یورو در ماه نیز برسد. هزینه ی گاز هم حدود 35 تا 40 یورو در ماه است.

در اکثر شهرهای اسپانیا، خدمات حمل و نقل عمومی گسترده ای وجود دارد. کرایه ی اتوبوس بنابر مسافت سفر 1 تا 2 یورو است. افراد بالای 60 سال با استفاده از کارت طلایی  و با پرداخت 6 یورو در سال، بنابر زمان سفر و نوع وسیله ی نقلیه از  25 تا 40 درصد تخفیف برخوردار می شوند.  

قیمت مواد غذایی در اسپانیا بسیار مناسب است. مواد غذایی اساسی مانند شیر، نان و تخم مرغ همگی کمتر از یک یورو قیمت دارند. قیمت یک وعده غذا در یک رستوان ارزان قیمت حدود 10 تا 15 یورو، و در یک رستوران گران قیمت حدود 40 یورو است. اما فست فودهای زنجیره ای آمریکا در مقایسه با رستوران های محلی گران تر هستند.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید