هزینه یک زندگی معمولی در فرانسه چقدر است؟ برای اجاره آپارتمان یک خوابه در پاریس شهروندان چنددرصد حقوق خود را باید کنار بگذارند؟ بلیت مترو و قبوض آب وبرق چند یورو است؟

کدخبر: ۳۴۳۵۰۷
اقتصادنیوز: هزینه های زندگی در فرانسه بیشتر از دیگر کشورهای اروپای غربی است. دلیل این امر، بالا بودن هزینه ها در پاریس است، و دیگر شهرهای مخصوصا ارزان تر هستند.
هزینه یک زندگی معمولی در فرانسه چقدر است؟ برای اجاره آپارتمان یک خوابه در پاریس شهروندان چنددرصد حقوق خود را باید کنار بگذارند؟ بلیت مترو و قبوض آب وبرق  چند یورو است؟

به گزارش اقتصادینوز و به نقل از سایت اکسپاتیکا، اگرچه هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ فرانسه بالا است، باید به این نکته نیز توجه کرد که فرانسه دارای یکی از بالاترین استاندردهای زندگی در جهان است و تعادل کار و هزینه های زندگی بالاتر از حد متوسط است.

قیمت مسکن در فرانسه بسیار بالا است. اجاره بها در شهرهایی مانند پاریس و لیون  ممکن است با نیمی از حقوق ماهانه افراد برابر باشد. برای مثال، اجاره ی یک آپارتمان یک خوابه در پاریس حدود 1400 یورو در ماه است. لیون در مقایسه با پاریس ارزان تر است. قیمت ها از 600 تا 800 یورو در ماه برای آپارتمان یک خوابه، و از 1100 یورو برای آپارتمان های دو یا سه خوابه شروع می شود. نرخ اجاره بهار در شهر مارسی نیز ارزان تر از پاریس است. اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه از 550 یورو شروع می شود. حداقل اجاره بهای آپارتمان دو یا سه خوابه نیز 950 یورو در ماه است.

هزینه های خدمات و اینترنت در پاریس مشابه دیگر شهرهای اروپا است، و به طور متوسط حدود 160 یورو در ماه است. در شهرهای کوچک تر در جنوب فرانسه، هزینه قبوض آب و برق و گاز بسیار ارزان تر است. هزینه ی برق در فرانسه در مقایسه با استاندردهای اروپا بالا نیست. متوسط هزینه برق در فرانسه حدد 0.15 یورو به ازای هر کیلو وات است. هزینه ماهانه ی اینترنت نیز حدود 20 تا 30 یورو در ماه است. اشتراک سالانه تلویزیون نیز 139 یورو هزینه دارد.

اگرچه هزینه های زندگی در پاریس بسیار بالا است، اما یکی از مزیت های زندگی در پاریس سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ی آن است. ساکنان پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه نیازی به استفاده از خودرو ی شخصی پیدا نمی کنند. سیستم مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در پاریس کاملا خوب است و قیمت بالایی ندارد. برای مثال، بلیط یک طرفه در پاریس حدود 1.9 یورو، و بلیط ماهانه حدودا 75 یورو قیمت دارد. با این حال، حمل و نقل عمومی در مناطق روستایی به خوبی توسعه نیافته است. به همین دلیل ساکنین این مناطق از خودرو ی شخصی استفاده می کنند. هزینه ی سوخت  خودرو حدود 1.6 یورو به ازای هر لیتر است. کرایه ی تاکسی نیز در مناطق مختلف فرانسه متفاوت است. کرایه تاکسی در پاریس و مارسی، 1.5 یورو در هر کیلومتر است.

در فرانسه، عوامل زیادی بر روی  هزینه های مواد غذایی تاثیرگذار است. قیمت مواد غذایی در فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها یا فروشگاه های ویژه با هم متفاوت است. ولی به طور کلی، هزینه ی خرید مواد غذایی برای یک فرد در فرانسه حدود 220 تا 290 یورو در ماه است.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید