رویترز مدعی شد؛ سود دلار از رشد همه گیری کرون

کدخبر: ۳۴۳۶۷۳
اقتصادنیوز: به دلیل نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، تقاضا برای پناهگاه امن دلار افزایش یافته است. به همین دلیل، دلار در روز پنج شنبه نیز روند افزایشی خود را ادامه داد.
رویترز مدعی شد؛ سود دلار از رشد همه گیری کرون

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از رویترز، افزایش تعداد مبتلایان در آمریکا و اعمال محدودیت های سفر در پکن بیانگر این نکته است که همه گیری کرونا می‌تواند اقتصاد جهانی را برای یک دوره طولانی با چالش رو به رو کند.

جونیچی ایشیکاوا، سیاست گذار ارز در توکیو در این رابطه اظهار کرد: «روند صعودی سهام آمریکا و دیگر دارایی های ریسک پذیر کند شده است، چرا که بیشتر افراد نگران موج دوم همه گیری هستند. این اتفاق از دلار و ین پشتیابی می کند، چرا که هر دو ارز پناهگاه امن هستند. اما پوند با مشکلاتی رو به رو است. چرا که اقتصاد انگلیس وضعیت خوبی ندارد و برگزیت همچنان یک ریسک بزرگ محسوب می شود».

در روز پنج شنبه، دلار در بازارهای آسیا افزایش 0.2 درصدی داشت و به قیمت 1.1240 دلار به ازای هر یورو معامله شد. ین نیز در برابر دلار به 106.81 دلار رسید. پوند استرلینگ نیز پس از سه روز کاهش متوالی به 1.2547 دلار رسید.  پس از آنکه داده ها نشان داد اقتصاد نیوزلند در سه ماهه ی اول بیش از حد انتظار کاهش یافته است، دلار نیوزلند نیز کمی کاهش یافت و به 0.6449 دلار رسید.

در دو هفته اخیر، تعداد مبتلایان در آمریکا به شدت رشد داشته است. در پایتخت چین نیز برای کنترل شیوع کرونا تعدادی از پروازها لغو شده است. وضعیت چین و آمریکا نگرانی های جدیدی در مورد خطرات ناشی از بازگشایی فعالیت های اقتصادی پیش از تولید واکسن ایجاد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید