مزیت اعطای کارت اعتباری خرید برای دارندگان سهام عدالت چیست؟

کدخبر: ۳۴۳۶۸۶
اقتصادنیوز: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: افرادی که کارت اعتباری خرید دارند می‌توانند در هر جایی که دستگاه کارتخوان وجود دارد از آن استفاده کنند .البته مبلغی که از کارت به هنگام خرید کاسته می‌شود کارمزد کمتری نسبت به کارت معمولی دارد.
مزیت اعطای کارت اعتباری خرید برای دارندگان سهام عدالت چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همایون دارابی ، کارشناس بازار سرمایه گفت: باید دانست که در اقتصاد کشورمان برای تأمین سرمایه تسهیلات خُرد دچار مشکل هستیم یعنی مردم کمتر امکان در یافت  وام از نظام بانکی را  دارند چراکه بانک‌ها تمایل  بیشتری نسبت به تامین سرمایه عمده را دارند که به دنبال آن  میزان پرداختی‌های خُرد در کشور با مشکل جدی روبرو است.

دارابی اظهار کرد: باید  برای پرداخت‌های خرد در کشور راهکار مناسبی پیدا کرد که  یکی از راه‌های کمک به افراد ایجاد سیستم‌های اعتباری نظیر کارت‌های اعتباری بین‌المللی است  که توسط آن افراد می‌توانند تا سقف مشخصی از وثیقه یا  دارایی شان  به صورت عادی خرید داشته باشند و در یک مدت زمان مشخص حدود۳۰ تا ۴۵ روز مبلغ را به بانک باز گردانند.

این کارشناس بازار سرمایه  بیان کرد: با توجه به آنکه اکثر افراد در کشور سهام عدالت دارند از این سهام به عنوان وثیقه‌ای که قابل قبول است  می توان استفاده کرد یعنی اگر شخصی در حال حاضر مبلغ ۷ تا  ۸ میلیون تومان سهام داشته باشد می‌تواند بر اساس آن حدود یک تا ۳ میلیون تومان  کارت اعتباری خرید در یافت کند که این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای سهامداران عدالت  در دوران کرونا باشد.

دارابی گفت: افرادی که کارت اعتباری خرید دارند می‌توانند در هر جایی که دستگاه کارتخوان وجود دارد از آن  استفاده کنند .البته  مبلغی که از کارت به هنگام خرید  کاسته می‌شود کارمزد کمتری نسبت به کارت معمولی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در باره‌ وضعیت سهام‌های انرژی اظهار کرد: سهام‌های انرژی هم اکنون سود ده هستند و با توجه به اینکه نرخ دلار افزایشی شد  بنابراین سهام های گروه انرژی از وضعیت بهتری نسبت به  گذشته برخوردار هستد  چون صادرات محور است  و محصولات آن ارز آوری دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید