بررسی هزینه‌های زندگی در بلژیک؛ اجاره ماهانه آپارتمان سه‌خوابه 1500 یورو / یک لیوان کاپوچینو 2 یورو

کدخبر: ۳۴۴۰۲۱
اقتصادنیوز: هزینه های زندگی در بلژیک نسبتا بالا است. اما نسبت به برخی همسایگانش مقرون به صرفه است.
بررسی هزینه‌های زندگی در بلژیک؛ اجاره ماهانه آپارتمان سه‌خوابه 1500 یورو / یک لیوان کاپوچینو 2 یورو

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سایت اکسپاتیکا، گرچه هزینه های زندگی در بلژیک بسیار بالاست اما به هیچ وجه با دیگر کشورهای اروپای غربی قابل مقایسه نیست. موقعیت استراتژیک بلژیک آن را به یک کشور مهم از نظر سیاسی و اقتصادی در اتحادیه ی اروپا تبدیل کرده است. بخش اعظم اقتصاد بلژیک به صادرات کالای تولیدی به دیگر کشورهای اروپایی وابسته است. این امر باعث بالا رفتن سطح استانداردهای زندگی در بلزیک شده است  و از این لحاظ  در میان ده کشور نخست جهان قرار دارد.

هزینه های مسکن در بلژیک در نسبت با حقوق و دستمزد معقول است. برای مثال، اجاره یک خانه سه خوابه با میانگین حقوق قابل قبول و امکان پذیر است. با این حال، اجاره بها در شهر بروکسل بیشتر از سایر شهرهای بلژیک است. قیمت ها در مرکز شهر بروکسل به طور متوسط حدود 1500 یورو در ماه برای یک اپارتمان یک خوابه است. گرچه به طور کلی هزینه های زندگی در شهر آنتورپ بالاتر است، اما اجاره  بهای مسکن کمتر از بروکسل است. برای مثال یک آپارتمان سه خوابه حدود 1200 یورو در ماه هزینه دارد. از میان چهار شهر اصلی در بلژیک، اجاره ی بها در شهر بروخه ارزان ترین است و به طور متوسط 1000 یورو در ماه هزینه دارد.

قیمت خرید مسکن نیز در شهر بروکسل 3200 یورو در هر متر مربع است. در شهر آنتروپ قیمت آپارتمان به طور متوسط حدود 2660 یورو به ازای هر متر مربع است. خنت نیز گران ترین شهر برای خرید مسکن است و قیمت هر متر مربع آپارتمان به طور متوسط 3730 یورو است.

اکثر شهرهای بلژیک از طریق شبکه حمل و نقل عمومی مناسبی با یکدیگر در ارتباط هستند. در شهرهای بزرگ بلژیک، هزینه ی حمل و نقل ماهانه حدود 35 تا 50 یورو در ماه است. هزینه ی بلیط برای یک بار سفر نیز حدود 2 تا 3 یورو است. کرایه ی تاکسی از حدود 4 یورو شروع می شود، و به ازای هر کیلومتر 2 یورو افزایش پیدا می کند. استفاده از خودروی شخصی نیز در بلژیک مرسوم است و هزینه ی سوخت حدود 1.2 تا 1.4 یورو به ازای هر لیتر است.

قیمت مواد غذایی در بلژیک به عوامل زیادی بستگی دارد و نسبتا بالا است. با این حال، متوسط هزینه مواد غذایی برای هر فرد حدود 150 یورو در ماه است. یکی از عوامل محبوبیت بلژیک و به ویژه شهر بروکسل، آشپزی و غذاهای بلژیک است. بروکسل از لحاظ رستوران ها و کیفیت غذا با شهرهایی مانند پاریس، نیویورک و هنگ کنگ مقایسه می شود. قیمت ها هم تقریبا بالا است. با این حال، یه وعده غذایی ارزان قیمت در شهر بروکسل برای یک نفر حدود 10 تا 15 یورو قیمت دارد. یک وعده غذای مک دونالد حدود 8 یورو، و یک کاپوچینو تقریبا 2.7 یورو قیمت دارد.

هزینه ی خدمات برق، آب و گرمایش در شهر بروکسل برای یک آپارتمان 85 متری حدود 125 یورو در ماه است. مالیات بر در آمدهای بیش از 12990 یورو در سال از 25 درصد شروع می شود و برای در آمدهای بیشتر از 39660 یورو در سال به 50 درصد نیز می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید