میزان مصرف روزانه بنزین در کشور به ۷۰ میلیون لیتر رسید

کدخبر: ۳۴۴۳۶۴
اقتصاد نیوز: رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی گفت: طی هفته‌های گذشته با برداشتن محدودیت‌های رفت و آمد میزان مصرف بنزین به ۷۰ میلیون لیتر رسیده است.
میزان مصرف روزانه بنزین در کشور به ۷۰ میلیون لیتر رسید

به گزارش اقتصاد نیوز؛ ناصر رئیسی فرد در گفت‌وگو با میزان با اشاره به میزان مصرف بنزین در کشور اظهار کرد: با شیوع کرونا میزان مصرف تا ۷۰ درصد کاهش یافت، اما طی هفته‌های گذشته با برداشتن محدودیت‌ها رفت و آمد میزان مصرف بنزین به ۷۰ میلیون لیتر رسیده است.

رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با وجود عدم حمایت‌های دولت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در ارائه تجهیزات و لوازم ضدعفونی برای استفاده در جایگاه‌های‌ سوخت؛ جایگاه داران با هزینه خود نسبت به ضدعفونی نازل و تجهیزات سوخت رسانی می‌کنند که این موضوع هزینه‌های فراوانی را به مالکان جایگاه تحمیل کرده است.

وی افزود: تورم و کارمزد ناچیزجایگاه داران به علاوه هزینه‌های برای رعایت نکات بهداشتی فعالان این حوزه را با هزینه‌های سنگینی روبه رو کرده است.

رئیسی فرد عنوان کرد: به دلیل عدم اعتماد مردم، سوخت گیری اغلب توسط مالکان خودرو صورت می‌گیرد و مشاهدات جایگاه نشان از عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم در لحظه سوخت گیری و پرداخت هزینه دارد که این مضوع بر روند صعودی بیماری تاثیر داشته است.

به گفته وی؛ خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی تاکنون گزارشی در خصوص ابتلای کارکنان جایگاه سوخت اعلام نشده است.

رئیس انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع فرآورده‌های نفتی بیان کرد: با وجود نامه نگاری‌ فراوان به وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص اتصال کارت بانکی به شبکه سوخت گیری هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و این مضوع باعث ایجاد ناهنجاری‌هایی مانند فروش سهمیه بنزین هستیم.

رئیسی فرد اظهار کرد: صنف جایگاه داران سوخت با وجود شیوع کرونا به صورت ۲۴ ساعته خدمات رسانی را ادامه داده است و با وجود نرخ بالای تورم و بدهی‌های بانکی کارمزد فعالان این بخش افزایش نیافته است و نیاز است دولت برای حمایت از این بخش اقداماتی را در جهت ادامه خدمات پایدار ارائه دهد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید