رکورد زنی سکه ادامه دارد

کدخبر: ۳۴۴۴۵۰
اقتصادنیو ز: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به اینکه دیروز اولین تجربه سکه تمام در کانال ۸ میلیون تومان رقم خورد، گفت: افزایش نرخ ارز و اونس جهانی باعث شده تا سکه کماکان به روند صعودی خود ادامه دهد.
رکورد زنی سکه ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،هوشنگ شیشه بران  با تحلیل بازار جهانی طلا اظهار کرد: بالاترین شمار ابتلای روزانه به کرونا در جهان امروز ثبت شد، به طوری‌که به نقل از سازمان جهانی بهداشت در شبانه‌روز گذشته بیش از ۱۸۳ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده و به این معنی است که در هر ثانیه بیش از دو نفر مبتلا می‌شوند که این تعداد موارد ابتلا به کرونا این نگرانی را ایجاد کرده که ترمیم اقتصاد جهانی ممکن است به تاخیر بیفتد، اشتهای سرمایه‌گذاران برای خرید طلا بالا رفته و همین مسئله سبب شده تا قیمت فلز زرد به بالاترین رقم بیش از یک ماه گذشته برسد.

وی افزود: امروز قیمت هر اونس طلا امروز به ۱۷۴۸ دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه از افزایش بی سابقه تعداد موارد ابتلا به کرونا در سطح جهان خبر داد، گفت: افزایش تعداد موارد ابتلا در آمریکا و سایر کشورها موجب کاهش امیدها به ترمیم سریع اقتصاد جهانی شده و اشتهای سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای پرریسک را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه تنش‌های ژئوپلتیک نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است، اظهار کرد: از جمله جزئیات جدید منتشر شده در رابطه با قانون امنیت ملی هنگ کنگ نشان می دهد که پکن اختیارات گسترده ای برای اجرای این قانون برای خود در نظر گرفته است.

شیشه بران اضافه کرد: تنش‌های ژئوپلیتیک بین چین و آمریکا، چین با هند و دو کره همچنان عوامل رشد قیمت طلا هستند، به طوری که پس از گفت‌وگوهای کمابیش موفقیت‌آمیز مقامات ارشد آمریکا و چین در چهارشنبه گذشته، ترامپ دوباره چین را تهدید به قطع روابط کرد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که طلا در بلندمدت افزایش قیمت زیادی را از خود نشان دهد، اما در حال حاضر به دلیل ناپایداری قیمت‌ها لازم است احتیاط بیشتری در این بازار داشته باشید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان با اشاره به وضعیت بازار داخل متاثر از بازار جهانی، گفت: امروز قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۱۸۸۰۰ تومان اعلام شد، هم‌چنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۸۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند، از سوی دیگر قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۰۹۰۰ تومان اعلام شده و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۰۶۰۰ تومان است.

وی با تاکید بر این‌که بازار طلای داخلی به تبعیت از بازار ارز و اونس جهانی سریال رکوردشکنی‌های خود را تداوم بخشید، توضیح داد: سکه که هفته قبل، از دلار عقب مانده بود، در دو روز کاری اخیر رشد نسبتا سریع‌تری را ثبت کرد و به هماهنگی بیشتری با دلار رسید.

شیشه بران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر، درحالی که قیمت جهانی طلا امروز به بالاترین رقم یک ماهه رسیده، گفت: با افزایش شدید قیمت ارز در بازار شاهد افزایش قیمت طلا و سکه بوده‌ایم، هم‌چنین معاملات نیز در بازار راکد است و بیشتر خرید و فروش طلای آب شده انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که برای نخستین بار قیمت سکه از ۸ میلیون تومان فراتر رفته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است و این اولین تجربه سکه تمام در کانال ۸ میلیون تومانی است، اظهار کرد: قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی در یک‌ماهه منتهی به ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۹ به ۷ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده که ۱۰.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان هم‌چنین درباره بازار سرمایه توضیح داد: شاخص کل بورس با رشد ۴۰ هزار و ۷۱۹ واحد به رقم یک میلیون و ۳۴۱ هزار واحد رسید، هم‌چنین شاخص کل فرابورس با ۲۴۶ واحد صعود به رقم ۱۴ هزار و ۷۱۰ واحد رسید.

وی گفت: طی چند روز اخیر رشد نرخ دلار یکی از عوامل رشد پرشتاب شاخص بورس شده است.

شیشه بران با اشاره به آخرین قیمت طلا در بازار اصفهان، اظهار کرد: در روز جاری (در زمان تنظیم این خبر ۱۴:۲۶) هر قطعه سکه طرح قدیم ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه گرمی یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار اصفهان قیمت گذاری شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید