اعلام دلیل صعود اخیر قیمت نفت دربازارهای جهانی

کدخبر: ۳۴۴۴۹۱
اقتصادنیوز: قیمت نفت در روز دوشنبه در پی افزایش تقاضا بالا رفت. اما به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، این نگرانی وجود دارد که روند بهبود تقاضا متوقف شود.
اعلام دلیل صعود اخیر قیمت نفت دربازارهای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از رویترز، نفت خام برنت با افزایش 0.2 درصدی یا 9 سنت به 42.28 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا نیز 1 سنت افزایش یافت. هر دو معیار نفتی در هفته ی گذشته 9 درصد صعود داشتند. قیمت تحویل فوری نفت نیز بالاتر از قیمت معاملات آتی بود، این امر نشانه ای از افزایش تقاضا در بازار است.

عراق و قزاقستان نیز در روز پنج شنبه در گفت و گو با اوپک پلاس متعهد شدند که کاهش تولید نفت را رعایت کنند. با این حال گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده ی نفت و متحدانش، برای تمدید کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه نفت در روز تصمیمی نگرفته است. علاوه بر کاهش تولید، افزایش تقاضا نیز باعث بهبود قیمت نفت شده است. چرا که کشورها در سراسر جهان فعالیت اقتصادی خود را از سر می گیرند.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی در روز یکشنبه از جهش جهانی در تعداد مبتلایان خبر داد، بیشترین افزایش در آمریکای شمالی و جنوبی گزارش شده است. خوشه های شیوع ویروس در مناطقی مانند پکن و ویکتوریا در استرالیا باعث شده است که مقامات بار دیگر محدودیت های رفت و آمد را اعمال کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید