برکناری دادستان نیویورک سهام هال بانک ترکیه را افزایش داد

کدخبر: ۳۴۴۵۳۷
اقتصادنیوز: در پی برکناری دادستان نیویورک توسط دونالد ترامپ، سهام هالک بانک ترکیه ۹ درصد افزایش یافت.
برکناری دادستان نیویورک سهام هال بانک ترکیه را افزایش داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سهام هالک بانک ترکیه در حالی روند صعودی پیدا کرده است که جفری برمن دادستان نیویورک که مسئول رسیدگی به پرونده این بانک بود روز شنبه توسط ترامپ برکنار شد. 

درهمین مورد ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا گفت که وی به طور رسمی از دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور خواست تا «جفری برمن» دادستان منطقه جنوبی نیویورک را برکنار کند. 

وزارت دادگستری آمریکا اواخر جمعه ۳۰ خرداد با انتشار بیانیه‌ای از برکناری برمن خبر داده بود اما وی در واکنش به اقدام این وزارتخانه که بدون اطلاع قبلی به برکناری او اقدام کرد، گفت که نه تنها از مقام خود کناره‌گیری نمی‌کند، بلکه تا زمان تعیین جانشین، به تحقیقات درباره افراد نزدیک به دونالد ترامپ ادامه می‌دهد. 

برمن دادستان قدرتمند ناحیه جنوب شهر منهتن به شمار می‌رود که نتیجه تحقیقاتش درباره افراد نزدیک به رییس جمهوری آمریکا، منجر به زندان رفتن «مایکل کوهن» وکیل خصوصی ترامپ شد و اکنون نیز در حال تحقیقات درباره «رودی جولیانی» دیگر وکیل خصوصی ترامپ است. 

دستگاه قضایی آمریکا مهر سال گذشته هالک بانک ترکیه را به کلاهبرداری، پولشویی و نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران متهم کرد و خواستار پاسخگویی این بانک در دادگاهی آمریکایی شد. 

دادستان‌های آمریکا در کیفرخواست خود مدعی شدند که هالک بانک از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به اجرای طرحی کمک کرد که اجازه می‌داد ایران درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز در بازارهای جهانی را با استفاده از شبکه‌ای از شرکت‌ها خرج کند. 

وکیل آمریکایی هالک بانک فروردین ماه در یک دادگاه فدرال در منهتن نیویورک، ادعای دادستان‌های این کشور مبنی بر نقض تحریم‌های ضدایرانی را مردود خواند. 

براساس گزارش دیلی صباح این جلسه به دلیل شیوع کرونا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید