ایرباس هزاران نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند

کدخبر: ۳۴۶۲۷۸
اقتصادنیوز :‌اتحادیه کارگری فرانسه روز سه‌شنبه اعلام کرد که شرکت هواپیماسازی ایرباس در پی بحران کرونا، آماده اجرای برنامه تجدید ساختار شامل حذف هزاران شغل و بیکاری هزاران نفر از کارکنانش می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ، روز سه شنبه خبرگزاری رویترز از تولوز (فرانسه)؛ ایرباس این برنامه تجدید ساختار را برای برخورد با تاثیرهای منفی بحران ویروس کرونا، اجرا می کند.

ایرباس که در پی به مرخصی اجباری  شماری از کارکنانش، وعده داده بود تا پایان ژوئن (سه شنبه ۱۰ تیرماه)، طرح های تازه ای اعلام خواهد کرد، از اظهارنظر درباره این گفته مقام های اتحادیه های کارگری، خودداری کرد.

رویترز روز دوشنبه گزارش داد که به زودی گسترده ترین طرح این شرکت برای کاهش گسترده فعالیت های تولید هواپیما و شمار کارکنانش، اجرا خواهد شد.

منابع آگاه صنعت هوانوردی فرانسه پیش بینی کرده اند که میان ۱۴ هزار تا ۲۰ تن اخراج خواهند شد، هر چند هنوز میزان دستاورد مالی ایرباس از بازنشستگی زودهنگام شماری از ۱۳۵ هزار کارمند و کارگر این شرکت مشخص نیست. بسیاری از این افراد، کارکنان قدیمی بخش تولید ایرباس ۳۲۰ هستند.

زیویر پتراچی مقام اتحادیه سی جی تی گفت: ایرباس اقداماتی را اعلان خواهد کرد که شاید پیامدهای گسترده و نیرومندی بر بخش اشتغال داشته باشد.   

ایرباس هم زمان با آمادگی برای کاهش گسترده تولید نسبت به برنامه ریزی پیشین برای دوره پنج ساله، وضع سفارش ها و لغو برنامه های تولید و خرید هواپیما را در اختیار اتحادیه های کارگری قرار خواهد داد.

به گفته منابع آگاه صنعت هوانوردی فرانسه؛ ایرباس برنامه تجدید ساختار و نوسازی خود را بر پایه کاهش ۴۰ درصدی تولید هواپیما در  ۲ سال آینده قرار می دهد.

همچنین در اواخر خرداد ماه اعلام شد که دولت فرانسه قصد دارد به امید حفظ صدها هزار شغل و قدرت رقابت شرکت‌های هواپیماسازی ایرباس و ایرفرانس، کمکی به ارزش ۱۵ میلیارد یورو (معادل ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار) در اختیار صنعت هوایی کرونازده این کشور قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید