قیمت نفت خام در بازار جهانی باز هم کاهش یافت

کدخبر: ۳۴۶۳۰۰
اقتصادنیوز: به دلیل نگرانی از بهبود صادرات لیبی در بازار نفت، و همچین به دلیل نگرانی از موج دوم کرونا، قیمت نفت در روز سه شنبه با افت رو به رو بود.
قیمت نفت خام در بازار جهانی باز هم کاهش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین نگرانی از افزایش تولید نفت لیبی، قیمت نفت در روز سه شنبه کاهش پیدا کرد. تولیدات و صادرات نفت لیبی از آغاز سال دچار افت شده است.

در روز سه شنبه، قرارداد آتی نفت خام برنت برای ماه سپتامبر با 37 سنت یا 0.88 درصد کاهش به 41.48 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا نیز 45 سنت یا 1.13 درصد کاهش یافت و به قیمت 39.25 دلار در هر بشکه معامله شد.

تلاش ها برای افزایش قیمت نفت، به دلیل نگرانی از موج دوم همه گیری کرونا با چالش رو به رو شده است. موارد ابتلا به ویروس کرونا در مناطق جنوبی و جنوب غربی آمریکا همچنان رو به افزایش است. از طرفی، سرمایه گذاران از احتمال افزایش صادرات نفت لیبی نیز نگران هستند. صادرات نفت این کشور از ماه ژانویه به دلیل جنگ داخلی در لیبی تقریبا متوقف شده است.

گروه آی ان جی در این رابطه این گونه اظهار کرده است: «اگر تولیدات نفت لیبی از سر گرفته شود، اقدامات اوپک پلاس در جهت کاهش تولید نفت با مشکل رو به رو خواهد شد. زیرا لیبی پیش از همه گیری کرونا، روزانه حدود 1 میلیون بشکه نفت تولید می کرد».

سرمایه گذاران همچنین به دنبال علائم بهبود تقاضا در داده های گروه صنعت نفت آمریکا هستند که در روز سه شنبه اعلام می شود. داده های دولت آمریکا نیز در روز چهارشنبه گزارش خواهد شد. رویال شل هلند، بزرگ ترین خرده فروش سوخت جهان نیز پیش بینی کرده است که فروش سوخت در نیمه ی دوم سال 2020 به میزان 40 درصد کاهش یافته  و به 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. همچنین بنابر نظرسنجی رویترز از اقتصاددان ها، انتظار می رود قیمت نفت در سال جاری به 40 دلار در هر بشکه برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید