طلا رکورد جدید زد

کدخبر: ۳۴۶۳۷۳
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی افزایش تقاضا برای خرید دارایی امن در مواجهه با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان و تشدید نگرانیهای اقتصادی، نزدیک به بالاترین حد خود در هشت سال اخیر ایستاد.
طلا رکورد جدید زد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به 1782 دلار و 67 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1785 دلار و 46 سنت صعود کرد که بالاترین قیمت از اکتبر سال 2012 بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و به 1800 دلار و 60 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 19 دلار و 30 سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، در 1800 دلار و 50 سنت بسته شد.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: عامل اصلی افزایش قیمت طلا میزان عظیمی پول است که به سیستم پولی جهانی تزریق شده است. همه این پول به دنبال یافتن جایی است و بازار طلا از سوی سرمایه گذاران جای مطمئنی برای نگهداری سرمایه دیده می‌شود.

کارشناس بیماری عفونی ارشد دولت آمریکا هشدار داد اگر روند فعلی کنترل نشود، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ممکن است بیش از دو برابر افزایش یافته و به 100 هزار مورد در روز برسد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا وعده دادند اقدامات بیشتری برای حمایت از اقتصاد در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا انجام خواهند داد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در شرایطی که بانکهای مرکزی به اقدامات محرک اقتصادی گسترده ای پرداخته اند، افزایش تقاضا و قیمت پیدا کرده است زیرا به عنوان پناهگاه امن در برابر ناملایمات اقتصادی و سیاسی دیده می‌شود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، عاملی که رشد قیمت طلا را محدود نگه داشته است، ریسک پذیری در بازار و قوی ماندن ارزش دلار در برابر یورو است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است مقاومت در سطح 1789 دلار را بیازماید و اگر این قیمت شکسته شود، تا مرز 1795 تا 1806 دلار پیش خواهد رفت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به 1918 دلار و 83 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۴ درصد افزایش یافت و 825 دلار و 12 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به 18 دلار و 25 سنت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید