بررسی هزینه های زندگی در کانادا؛ هزینه مراقبت از کودکان 10هزار دلار در سال/متوسط هزینه تحصیل در کارشناسی 27 هزاردلار در سال

کدخبر: ۳۴۶۷۶۹
اقتصادنیوز: هزینه های زندگی در کانادا نسبتا بالا است. اما هزینه ی تحصیل در دانشگاه های این کشور از آمریکا، استرالیا و انگلیس پایین تر است.
بررسی هزینه های زندگی در کانادا؛ هزینه مراقبت از کودکان 10هزار دلار در سال/متوسط هزینه تحصیل در کارشناسی 27 هزاردلار در سال

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سایت اینترنیشنز، هزینه های زندگی در کانادا بنابر شهر و استان، سبک زندگی و جمعیت خانواده متفاوت است. یک سبک زندگی لوکس و مجلل در کانادا هزینه های بسیار بالایی دارد، اما  سطح متوسط زندگی، هزینه ی مقرون به صرفه ای دارد. کانادا یک کشور توسعه یافته است و خدمات عمومی عالی در دسترس افراد قرار دارد. کیفیت زندگی نیز در کانادا سطح بالایی دارد.

زندگی در کانادا نسبتا گران است. بیشترین هزینه ها در کانادا به بخش های مسکن و خدمات اختصاص دارند. هزینه ی اجاره ی مسکن نیز به نوع خانه بستگی دارد و در مناطق مختلف متفاوت است. گران ترین شهرهای کانادا، ونکوور و تورنتو هستند. اما متوسط هزینه های زندگی در شهر تورنتو بالاتر از ونککور است. کبک، وینیپگ و مونترال نیز از ارزان ترین شهرهای کانادا هستند. به عنوان مثال، متوسط هزینه های مسکن در شهرهای تورنتو و ونکوور به ترتیب 33900 و 30400 دلار آمریکا در سال است، این در حالی است که متوسط هزینه های زندگی در شهرهای کبک و مونترال به ترتیب 19 و 21 هزار دلار آمریکا در سال است.

سیستم بهداشت و سلامت کانادا توسط مالیات تامین می شود. یک فرد برای استفاده از خدمات رایگان سلامت عمومی به طور متوسط حدود 6 هزار کانادا در سال پرداخت می کند. به این ترتیب، هزینه های مراقبت های بهداشتی مانند زایمان، هزینه ی معاینه و ویزیت پزشکان رایگان است.

در کانادا، هزینه های تحصیل از مقطع ابتدایی تا دبیرستان رایگان است. اما پیش دبستانی، مهد کودک و مراقبت از کودکان هزینه دارد زیرا اکثر این موسسات خصوصی هستند. هزینه های مراقبت از کودک به طور متوسط حدود 10 هزار دلار کانادا در سال است. مدرسه های خصوصی نیز حدود 4 تا 26 هزار دلار کانادا در سال هزینه دارند. دانشگاه ها نیز دارای شهریه هستند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا از آمریکا، انگلیس و استرالیا ارزان تر است، اما نسبت به دانشگاه های اروپایی هزینه ی بالایی دارند. متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی 27 هزار دلار کانادا در سال است، در حالی که شهریه ی سالانه ی مقطع کارشناسی ارشد به طور متوسط 16500 دلار کانادا می باشد.

هزینه های آب و برق در استان های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، اونتاریو بالاترین نرخ برق را دارد. هزینه ی خدمات یک خانه که یک نفر در آن سکونت دارد به طور متوسط 700 دلار کانادا در سال است. خدمات آب و برق برای یک خانواده ی دو و سه نفره نیز به ترتیب 1100 و 1520 دلار کانادا در سال هزینه دارد. هزینه ی تلفن و اینترنت بسیار بالا است و حدود 100 دلار در ماه قیمت دارد.

اجاره بها در شهرهای مختلف کانادا متفاوت است، اما میانگین اجاره ی آپارتمان یک خوابه در سراسر کانادا حدود 1200 دلار کانادا در ماه است. برای مثال، متوسط اجاره بها برای یک آپارتمان یک خوابه در شهرهای تورنتو و ونکوور به ترتیب حدود 2270 و 2080 دلار کانادا در ماه است، در حالی در شهرهای ارزانی مانند مونترال و کبک به ترتیب 1500 و 880 دلار قیمت دارد. هزینه ی خرید مسکن نیز در شهرهای مختلف متفاوت است اما متوسط هزینه ی خرید مسکن در سراسر کانادا 495 هزار دلار کانادا (355 هزار دلار آمریکا) است. برای مثال متوسط قیمت خرید مسکن در شهر ونکوور یک میلیون و نود هزار دلار کانادا (784 هزار دلار آمریکا) است. متوسط قیمت خرید مسکن در شهرهای تورنتو و مونترال نیز به ترتیب 766 و 341 هزار دلار کاندا است. به طور کلی، استان بریتیش کلمبیا دارای بالاترین قیمت مسکن در سراسر کانادا است، استان های اونتاریو و آلبرتا نیز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

متوسط حقوق در سراسر کانادا بنابر نوع شغل و منطقه و شهر محل سکونت بسیار متفاوت است. برای مثال، متوسط حقوق سالانه در استان بریتیش کلمبیا 43765 دلار کانادا است. متوسط حقوق در استان های اونتاریو و آلبرتا نیز به ترتیب 37550 و 41050 دلار کانادا در سال است. حداقل دستمزد نیز در مناطق مختلف متفاوت است. برای مثال، حداقل حقوق در استان های بریتیش کلمبیا و آلبرتا به ترتیب 14 و 15 دلار کانادا در هر ساعت است. حداقل دستمزد در استان اونتاریو نیز 13 دلار در ساعت است.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید