به دنبال تشدید بحران کرونا و کاهش تقاضا؛

قیمت نفت سقوط کرد

کدخبر: ۳۴۶۸۲۷
اقتصادنیوز: افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بار دیگر باعث نگرانی در مورد کاهش تقاضای سوخت شده است. همین امردر روز جمعه منجر به سقوط قیمت نفت شد.
قیمت نفت سقوط کرد

به گزارش اقتصادنیوزو به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت در روز جمعه کاهش پیدا کرد زیرا افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و به ویژه در آمریکا، چشم انداز بهبود تقاضای سوخت را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت نفت خام برنت در روز جمعه با 37 سنت یا 0.9 درصد کاهش به 42.77 دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با کاهش 0.8 درصدی (34 سنت) به قیمت 40.31 دلار در هر بشکه معامله شد. هر دو معیار نفتی در روز پنج شنبه به دلیل کاهش ذخایر نفتی آمریکا بیش از 2 درصد افزایش یافته بودند. در طول هفته، قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت به ترتیب 4.3 و 4.7 درصد افزایش یافته بود.

افزایش روزانه ی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و در سراسر جهان، قیمت های نفت را تحت فشار داده است. بنابر گزارش رویترز، شمار مبتلایان در آمریکا برای سومین روز متوالی به رکورد تازه ای دست یافت و در روز پنج شنبه به بیش از 50 هزار نفر رسید. بازار به دلیل کاهش محدودیت های شغلی و سفر رو به بهبود بود است، اما پیشرفت همه گیری روند بهبود بازار را تهدید می کند.

ذخایر بنزین آمریکا نیز در روز 26 ژوئن به میزان 1.2 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده بود. اما انتظار می رود تقاضای بنزین در روز چهارم جولای به دلیل تعطیلات آخر هفته در آمریکا افزایش یابد.

South Belridge Oil Field is the fourth-largest oil field in California and one of the most productive in the U.S.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید