ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ ردیف تعرفه کالایی

کدخبر: ۳۴۷۲۷۰
اقتصادنیوز :‌سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح عملکرد سه ماهه وزارتخانه متبوعش افزایش تاب‌آوری تولیدی و حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی را از جمله برنامه‌های وزارت صمت عنوان کرد و گفت: رشد منفی تولید خودرو بعد از ۸ سال مثبت شده و بازار را هم بر اساس اصل فراوانی تنظیم خواهیم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شاتا، مدرس خیابانی وعده داد که در حوزه جهش تولید، بخش عمده‌ای از واحدهای نیمه‌فعال، فعال خواهند شد و گفت: یکی از کارهایی که در سه ماهه اخیر در کشور انجام شده، تامین مواد اولیه کارخانجات است که وقفه یک ماهه را به خاطر محدودیت منابع ارزی، تجربه کرده است. اما در خردادماه، بانک مرکزی همکاری خوبی با این وزارتخانه داشته که براساس همین همکاری، توانستیم مواد اولیه کارخانجات را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش تجارت خارجی اعم از صادرات و واردات کشور، بیش از ۳۳ هزار کارت بازرگانی فعال وجود دارد، از صادرات ۴۱.۳ میلیارد دلاری در سال گذشته و تحت شدیدترین تحریم‌ها خبر داد که رکورد وزنی صادرات با بیش از ۱۳۵ میلیون تن شکسته شد.

 سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه در سال 1398 علیرغم اینکه بسیاری از بخش اقتصادی رشد را تجربه نکرده‌اند، اما در بخش معدن شاهد ۱.۹ درصد و بخش صنعت ۲.۱ درصد رشد بودیم، اظهار کرد: در زمینه رشد صدور جواز تاسیس صنعتی نیز با وجود شدیدترین تحریم‌ها علیه کشورمان محدودیت‌های ناشی از بیماری کوید ۱۹ که در حوزه های مختلف اجتماعی اثرگذار بود،  ۲۵ درصد در حوزه تعداد و ۱۸.۱ درصد در حوزه اشتغال مربوطه رشد داشته است.

 مدرس خیابانی محوری ترین برنامه وزارت صمت را جهش تولید دانست و با بیان اینکه با فرمان حضرت آقا در خصوص شعار سال 1399، جهش تولید محوری‌ترین موضوع مدنظر کشور بوده و به عنوان یک تکلیف همگانی مطرح است، تصریح کرد: در حوزه جهش تولید، حرکتهای قابل تقدیری از سوی تولیدکنندگان صورت گرفته است و با وجود اینکه خودرو اولین حوزه‌ای بود که مورد تحریم واقع شد و از اردیبهشت سال 1398 تولیدکنندگان خودروی کشورهای کره و فرانسه کشور را ترک کرداند، در خردادماه بعد از دو سال، رشد منفی خودرو با افزایش تولید به روزانه ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو هشت درصد مثبت شده است و تحویل خودروها، ۵۵ درصد افزایش یافته و خودروهای ناقص کف کارخانه نیز ۷۱ درصد کم شده است.  امسال نیز برنامه‌ریزی شده که به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزر دستگاه تولید خودرو برسیم.  

 وی تکمیل و راه اندازی پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از محورها و راهبردهای کاری وزارت صمت در سال جهش تولید عنوان کرد و گفت: امروز بیش از ۱۳ هزار طرح نیمه تمام بالای ۶۰ درصد در کشور وجود دارد، ضمن اینکه ۴ هزار طرح نیز پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند. همچنین ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی پیشران را در قالب پویش ملی" تولید، تداوم امید" تا آخر شهریور ۱۴۰۰ به صورت هفتگی از سوی خانواده بزرگ وزارت صمت به بهره برداری خواهند رسید که ارزش آنها ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی آنها ۵۰ هزار نفر مستقیم و ۵۰۰ هزار نفر غیرمستقیم است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید